Wednesday, February 2, 2011

ni list gua..

gua suka p kenduri..
espeseli kalau kenduri tu kawan gua kawen..
kalau kenduri bapak pada kawan gua kawen..
gua tak excited sangat..sebab gua tak kawan lagi ngan bapak kawan gua..

tapi..
selama gua p kenduri..
orang melayu sahaja..
gua dok perati..
ada beberapa perkara hat buat gua rasa nak jadi wedding crasher..

1.floor manager

ni spesis makhluk yang selalunya ada ikatan kekeluargaan ngan pengantin. sikap dan tanggungjawab depa untuk keberkesanan majlis adalah sangat bagus tapi membuatkan gua rasa nak tikam ja perut depa ngan payung pengapit tatkala gua jadi pengapit.
tambah-tambah plak kalau gua jadi pengapit..time tu tengah hujan,lagi la gua cepat mendidih..dan sempat dia pulak lebih2 dari orang lain dalam mengarahkan pengantin wat macam2..kalau dia dah berumur tu gua x kisah..padahal lu pn baru nak buat rambut pacak beckham ada ati nak mengarah gua!!!sial la lu!!
dan tambahan yang memedihkan ati gua..bila lu mintak pengantin ngan rombongan terpacak depan khemah balai yang hanya 3 meter ja lagi nak sampai..tengah2 ujan lebat...dan lu buleh pulak wat lawak dan nak bersilat depan gua. nasib bukan kenduri gua.kalau dak..memang makan kasut la lu time2 hujan.

2.jurufoto berbayar

ni spesis yang gua memang xkan puas ati...sampai gua dapat makan. gua tau lu buat kerja lu untuk poket lu. tapi..kalau dah majlis start lambat..lu jangan la terhegeh2 nak suh pengantin posing lama2 depan pelamin.lu xtau ka pengantin x jamah nasik langsung sebab nak pastikan bengkung sampin tuh x terburai dek kebuncitan?lu tatau ka pengantin ngan rombongan depa dah lapaq time lu dok suh2 posing?bagi depa makan dulu..syaitonn!!!!
dan gua tau lu ada kamera yang bapak gempak..sebab lu duit banyak..tapi..lu x payah la nak tgk pic gua amik guna kamera digital kawan gua..kalau pun lu nak tengok..lu mintak izin ngan gua la..nk tengok pic dalam dslr gu yang murah tuh..baru la lu nak wat muka belagak pun..penerajang mau?


3.mak andam

ni kalau yang jenis ikut adat nak mampus!!!hat tu tak buleh..hat ni salah...arrgghh!!!gua tau lu berbayar!!!tapi..jangan la tahan pengantin yang lapar!!!

4.caterer

ni masa gua kasut saiz empat x berapa ramai lagi..lani cam sperma yang pertama kali dilepaskan dari kilang..bersepah!!caterer nih..betoi2 punctual..pukul 4.03 minit siap kemas dah barang2 hgpa..gila paa..woi..woi..hangpa xtau ka ada orang xmakan round kedua lagi time tuh?

5.geng kompang

yang ni gua berbulu kalau geng kompang tu budak2 sekolah..kalau gadis2 xpa..gua x marah sangat..hahahahahahahaha..sori budak2 kompang..sora lu orang off chord..cam sora gua..sebab tu gua xpenah join geng kompang.

6.geng makcik2 mulut longkang

yang ni spesis yang banyak mengomplen pasai kenduri orang tuh..kenduri umah dia..lauk kenduri x sedaplaa..nasik x cukup masak laa...tapi lu jugak yang mula2 cakap..
'lauk kenduri bungkus satu!!!' lu ingat ni mapley ka makcik?

7.geng perokok tegar

haa..geng ni memang wajib ada...tambah-tambah kalau ada rokok kenduri..depa hat kuat balas rokok..reja x buat pun...gua yang buat reja pun isap rokok sendiri bhai..sebab lu orang tibai rokok kenduri...paneh lak gua!!!

8.lahanat potong queue

haa..ni kalau lu orang p buffet punya kenduri..sah-sah la lu orang berbaris cam kat kantin sekolah rendah dulu. tapi..tiba turn lu nak tapau nasik dalam pinggan..rilek ja ada lahanat hat cilok masuk lu punya len..yang lagi tambah panas..kalau dia tak tengok muka lu,tak angkat tangan..dan orang yang potong line lu tuh..orang tua berkopiah..lagi tambah menyirap dalam dada gua..

9.brader juai aiskrim calit

eh..dak..yang ni gua suka..dari kecik lagi gua suka brader juai aiskrim calit dua kupang kat kenduri. pak ngan mak gua ja tak berapa suka kalau gua berkawan ngan brader tuh..sian kan brader tuh?

10.awek2 manis

yang ni paling ramai laa...dan yang ni pun gua tak leh blah. gua tau gua hot..tapi..jangan la goda2 gua..kenyit2 mata kat gua.lu orang buat gua ilang fokus tau dak!!?gua ada tugasan penting kot..gua jadi pengapit!!paham?!!

tu ja gua nak tulis..arrgghh...gua x tulis gak lagi pasai kawan gua punya kawen mawen..aarrghhh!!!

2 comments:

Si teNang said...

photog mana tu yg wat keje camtu? team sy, kalo nak suh penganting posing2 memang pas abes makan n bila tetamu dah x brapa nak ada...
ktorang shoot majlis ikut flow.. posing2 last skali...so, rasenye insyaAllah pengantin hatta pengapit dan rombongannya sekalian takkan kebuluran laa..hehe~

point no. 10 sangat x leh blah! :))

the pali said...

ntah la kinah team mana..team penjahat mana tatau..ntahnya..agak2 la..dia xpala dah melantak 14 pinggan dah sebelum amik gambaq...mmg panas!!!!

err..point no 10 tu yang paling jujur antara semua..hahahaha