Monday, February 21, 2011

depa takkan berenti untuk bertanya...

masa pali dalam perut mak dia..
orang dok tanya..

'bila la nak keluaq tengok dunia budak mata hazel nii?'

bila pali dah kuaq tengok dunia..
orang dok tanya..

'bila nak stat bejalan budak mata hazel muka cam korean niii?'

bila pali dah pandai bejalan..
orang dok tanya..

'bila la budak ni nak pandai sebut huruf R..asyik dok sebut LOGHI ja..LORI la..LORI la budak mata hazel weh!!!'

bila pali dah pandai sebut huruf R..
orang pakat dok tanya..

'bila la budak mata hazel ni nak masuk sekolah pakai seluaq pendek kaler biru..?'

bila pali dah masuk sekolah rendah pakai seluaq pendek kaler biru..
orang pakat dok tanya..

'bila la budak mata hazel ni nak pakai seluaq panjang kaler biru..?'

bila pali dah pakai seluaq panjang kaler biru..
orang pakat dok tanya..

'bila la dia nak dapat 4A dalam upsr budak mata hazel niii??'

bila pali dah dapat 4A dalam upsr..
orang pakat dok tanya..

'bila la budak mata hazel ni nak pakai seluaq kaler ijau?'

bila pali dah pakai seluaq kaler ijau..
orang pakat dok tanya..

'bila la budak mata hazel ni nak pakai seluaq kaler koko cam abg dia hat jadi ketua pengawas tu..'

bila pali dah pakai seluaq kaler koko..
orang pakat dok tanya..

'bila budak mata hazel ni nak amik PMR..nak amik SPM?'

bila pali dah amik PMR ngan SPM..
orang pakat dok tanya..

'bila la budak mata hazel tak dak masa depan ni nak sambung ngaji U cam abg dia hat kat UIA tu..?'

bila pali dah dapat masuk Matrik PJ UIAM..
orang pakat dok tanya..

'eh..ble masuk U gak?guna kabel optik ka apa?by the way..bila la budak mata hazel yang selekeh ni nak masuk main camp Gombak cam abg dia?'

bila pali masuk main camp Gombak..
orang pakat dok tanya..

'eh..meniru ka dalam final yang buleh lepas masuk main camp ni..?dan sekali lagi..bila nak abes belajaq ni?dah berapa tahun dok ngaji budak mata hazel nih?'

bila pali dah abeh ngaji kat main camp..
orang pakat dok tanya..

'bila nak rejanya?ngaji lama bukan main..UIAM lagi..bila lagi budak mata hazel?'

bila pali dah dapat first job as contract officer kat bank..
orang pakat dok tanya..

'bila nak buleh tetapnya budak mata hazel?'

bila pali dah dapat offer ngn gomen tahun 2009..
orang pakat dok tanya..

'dh reja gomen..bilanya nak nikah?'

dan tahun 2010..
'boh..bilo buleh makey nasi minyak?'

dan kesekian kalinya..
2011..

dan orang pakat dok tanya..

'BILO BOH NOK NIKOH?'

pali cuma terus-terusan menaip..sambil menggigit puntung winston merah..

6 comments:

raihanmahpot said...

winston merah yang aku bagi tu ke? soklan aku: bile ko nak benti sap kok?

the pali said...

pernah ka hg bagi aku winston merah?rokok kopi ngn teh ada laa...cass lebeh!!!hahahahaha..soklan tuh..bila laki hg berenti isap rokok aku berenti laa.hahahahaha

raihanmahpot said...

laki aku dah brenti sap kok?
soklan aku: bile ko nak brenti pulak?

the pali said...

laki hg berenti isap rokok?
aku akan makan rokok daun sebungkus sehari selama 3 ari...hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha..lol omg

TampalKoyak said...

Bila hang nak berhenti smoking..lhusband aku belum lagi..tp bila hg nak berhenti smoking ek?soklan...

the pali said...

aku nak berrenti semalam..tapi..semalam dah terlepas..so..aku tak tau bila aku nak berenti..weh..hgpa dua ni komplot ka hapa?NEXT!!!