Saturday, February 5, 2011

check halkum hangpa..

satu petang jumaat yang suci..
pali ngan pian mengorak langkah p parit buntaq...(kalau tomoko konpem dia sebut p.b sebagai singkatan).
pas membuat sesi sharing moment kat tepi sungai kerian sambil melapah apam balik..depa pun beransur pulang..

pian ingatkan pali untuk beli buah mata kucing hat pali nak beli awai2 masuk pasar malam tadi.

jadinya..

pabila sampai kat gerai tersebut..
pali tanpa membuang sedikit masa pun membeli buah mata kucing seberat 2 kilo.
urus niaga tu pali lakukan ngan seorang pengkid..ataupun tomboy...gamaknya laa..

selepas 13 langkah..

check! satu!!dua!!

pian sound kat pali..

'weh..laki ka pompuan hat juai tu?'

'laa..konpem-konpem la pompuan..tengok halkum dah tau dah der..'jawap pali sambil memamah buah mata kucing.

'saja ja aku tanya,nak kan kepastian..'balas pian.

13 detik selepas tu..

pali usha pian..dan mengatakan..

'aku tak nampak pun halkum hang pian?'

pian terkedu..

dem!!!

'takkan kawan dari kecik pun hang nak pertikaikan pali?' jawab pian sambil membuat perlahan jalan.

3 comments:

wAwA^cHan said...

eh?ade ke xde ek pali? lupe la plak nak check :p

pali said...

nti hg check la wawa..aku malas nk timbulkan sebarang isu ni kt sini...hahahaha

wAwA^cHan said...

ang da menimbulkan tanda tanye ni pali. isy2 :p