Thursday, February 17, 2011

my opinion

gua seboleh-bolehnya malas nk sentuh pasal isu politik nih..
sebab..bukan semua orang paham pun apa itu politik..
cam masa gua study dulu pun..
budak-budak yang 'bertanding untuk kepentingan' gua dan student-student lain tuh..
gua tak nampak pun apa sumbangan and kepentingan geng-geng tuh kat student..
melainkan presiden masa gua mula2 jejak kaki kat main camp..gua respek..
walaupun gua x sampai dua bulan kat situ,
gua nampak..
mamat tuh memang jalankan tugas untuk kebajikan student yang malas cam gua,
gua lupa lak sapa nama dia..yala..tahun 2003,gua pun dah lupa..
tapi..
memang beliau berjiwa pemimpin..
pas ja ada geng bas sekolah yang baru naik..
haram..
wat rugi ja gua undi..
sama ja..masalah yang lama tak selesai gak..
tiap2 kali PRK..aka pilihanraya kampus..isu sama ja bawak naik..
aahh..tak kira la aspirasi or We Unite For Islam (WUFI)..
sama ja..janji pelesu belaka..
sampai tahap gua pi buang undi pun sebab gua nak amik short sem and gua nak hostel..
klu la tak diwajibkan..
memang gua lepak bilik tengok ayumi hamasaki la ritu...

kuasa student!!kuasa generasi akan datang laa..kuasa pemimpin generasi akan datang lak..
gua bagi jari tengah..y?
sebab sejauh mana lu orang punya kesan kat komuniti univ masa tuh?
gua x nampak kesan pun..
sama jaa..yang gua dengar..
kalau lu orang kalah undi..
lu boikot laa PRK laa..lu boikot makcik nasi jual nasi lemak kat BMI sebab makcik tu jual nasi lemak sikit tapi harga mahal..

bagi gua..suma tu palancau..

gua bukan la sekular punya orang..gua jugak bukan makhluk liberal..
gua ada agama..gua Islam..walaupun gua suka mencarut dalam nih..err..kat luar gua tak penah mencarut..percayalaaa!!!
tapi..maybe sebab gua dah terbiasa ngan environment yang bebas..yang gua belajar and carik sendiri..mak bapak gua tak ajar..mak bapak gua ajar gua p masjid jaa..
so..kadang2 ada certain issues or things yang gua rasa..

HEY!!asshole..we need to change that attitude!!!

sebagai contoh..

dey tambi!!battle of the band kot..takkan tu pun tak buleh?
takkan la lu orang nak suh gua ngadap nasyid UNIC yang nak berchenta tapi tak ke mana akhirnya?
get my point?
bagi sesetengah orang..yess!!!itu tak boleh..muzik itu haram..nasyid bukan muzik..ok?
maher zain xpa..g konsert dia x salah sebab nak carik keinsafan walupun lu orang bergaya sakan abess cam faking freak semata2 nak g insafkan diri?
tapi..battle of the band yang menyajikan permainan muzik bertenaga berlirikkan Ketuhanan dan alam..dan mengasingkan laki dan pompuan..itu salah..heh!
wadefak?

btw..
gua bukan nak kecam nasyid..tapi..itu cuma sebagai contoh..
cam ada orang penah cerita kat gua..
masa KONVO tahun bila tak tau..aziz satar pun dibaling telur..apa ka salah orang tua tuh?dia ada londeh seluaq dia atas pentas kat tapak KONVEST tu ka hapa?ada ka sesapa budak U aku yang ble sohihkan cerita ni?

lu orang berdegung-degang menyajikan janji bila lu orang tak dak kuasa..
walupun PRK ja..lu orang janji cam buleh turunkan harga petrol RON95 sebaik saja tampuk kuasa lu dapat..
tapi..
lancau laa!!!dah berkuasa pun lu orang tak dak perubahan..
itu yang nak jadi pemimpin masa depan?
dan yang asyik kalah ja tuh..tak dak reja lain..
asyik nak burukkan orang jaa..dan bila dah dapat kuasa sekali..
sama sendiri lak nak becakaq?
fak off!!
lu arap orang cam gua yang suka jadi pemerhati bebas dan menonton filem 3 bintang nih...nak caya lu orang pegang negara nanti?

itu baru kelompok politik yang gua perasan dalam U gua dulu..
lama dah gua tinggal..dan gua rasa..tak dak gak perubahan..y?sbb U ada kekangan..elok laa..nak suh lu orang tumpu belajaq betoi2 dulu..
baru la jadi student berkualiti..jangan jadi sampah, ada degree tapi apa pun tatau..setakat nak begaya pakai robe..

'i ada degree..i ada master'

heh!

lu orang ada sekeping kertas ja..ingat tuh..sekeping kertas ja..

dan bila mana pak2 arab ngan monarki2 asia barat sedang menggelitat dek revolusi dan domino theory..
kita ada terdengar yang masyarakat malaysia nih..ada yang
cuba mengikut jejak langkah tersebut..sedang-sedang memanggil revolusi ke malaysia..
malaysia perlukan perubahan...
tumbangkan kerajaan yang sedia ada melalui revolusi..
supaya malaysia lebih maju..
setanding negara maju yang lain..

a'ah..elok laa tu..
memang dah perangai masyarakat kita yang suka sangat nak mengikut orang lain..
VD ikut..new year ikut..revolusi ikut..tonggang ikut..suma nak ikut..semua nak sedut..
kalau gua ajukan satu soalan..

lu orang pilih untuk revolusi..
berbaloikah sekiranya revolusi kat malaysia nih?
hahahaha...
gua gelak dulu..
sebab pendokong revolusi ni cuma satu ja aim depa..
nak tumbangkan kerajaan sedia ada..tu ja..
kuasa rakyat..yess!!
cuma ada golongan minoriti ja yang tahu apa yang depa nak..dan mostly yang join ni..depa tak tau apa yang depa nak..cuma depa tau apa yang depa tak nak..
ok..cukupla tu..dari tak tau apa langsung..kn?tapi..selepas apa yang depa tak mau tu dah tak dak..depa akan stop..dan..segolongan yang tau apa yang depa nak ni la..
kemungkinan akan exploit..akan jadi opportunist..exploiting keadaan masa tuh.
itu satu menda..

lagi satu..
sapa yang akan lead revolusi nih?
adakah dari golongan leftist?
anarchsit?
or..ahli-ahli politik yang sememangnya gilakan kuasa?
student2 yang sedang memperjuangkan hak student kat univ?
or student2 yang kena kencing ngn PTPTN cam gua?

gua kadang2 tertawa sendirian ngan orang2 kita yang mengaku minda terbuka..
yang owez cakap..
kita xleh refer ngan satu source ja kalau nak carik info..
utusan ngn BH tu propaganda kerajaan..
so..kena la ada alternatif lain..
internet..hahaha..
yaa..
lu orang percaya ka ngan berita internet?
wikipedia pun tak btoi der..
bila lu orang tulis something..lu orang ble jadi objektif ka?
kamon la..konpem2 lu orang akan bias gak..
buleh pakai ka orang bias punya info?cet!!tahek!!

a'ah..karangan gua kali ni..cam gua sapot kerajaan lani..
so..apa adahal?gua x sapot revolusi sebenaqnya..hahahahaha..
ini pendapat gua..
gua tak kisah sapa pun memerintah sebenaqnya..tapi..cara pengalihan kuasa tu biaq cara sepatutnya..
kata nak demokrasi palancau..tapi..why would you resort to violence?
so..apa adahal?
at the end..those revolutioners only craving for power..power does matter bebeh!

p/s:gua benci blog yang post pasal berita..wadefak?setakat kopipes..kalau gua train anjing liaq pun dia buleh buat..hahahahahaha

No comments: