Tuesday, July 5, 2011

ni bukan post pasal kencing...

gua tak dak dah rasa nak kawen...

gua kan perasan busy cam pol pot...

gua mana dan nak tumpu-tumpu apakejadah komitmen bagai...

gua cam fed up dah..biaq la orang nak bahan gua single lagi ka..IDGAF!!

gua tak rasa kawen akan menyenangkan idup gua...

itu gua rasa...bkn lu orang punya rasa..

lagi pun kita tak berkongsi rasa dan pernah menyanyi lagu rasa sayang ey bersama-sama..

paham?

btw...

it's just like this lyric..

Like a game of chess I carved your chest
Don't snap back, pull the trigger into my neck
Bust your move, drop the news
It's a crying shame I'm feeling all the pain

And you want to slap my face
You'll try to put me in your place
Well I'll step back and then attack
This is my time to get my life back

what you give you get back...eh?
who cares?
IDGAF!!

2 comments:

saya said...

dulu..
sahabat2 Nabi ada yg taknak kawin sebab asyik nak beribadat kpd Allah s.w.t.
tapi Rasulullah s.a.w. suruh balancekan hal dunia dan akhirat. Rasulullah kata, "..Ingat dan ketahuilah, demi Allah, aku adalah orang yang sangat takut terhadap Allah, dan sangat taqwa kepada-Nya, tetapi aku berpuasa dan kadang-kadang aku (tidak berpuasa), dan aku sembahyang, dan aku tidur, dan aku juga berkahwin dengan perempuan. Maka sesiapa yang tidak suka dengan sunnahku, mereka itu bukanlah pengikutku (bukan dari kalangan ummahku)."
(Riwayat Bukhari dan Muslim)

hmm..tapi hari ni orang yang ngaku dalam syahdahnya Nabi Muhammad itu pesuruh Allah, kata taknak kawen sebab bz, takde masa utk tumpu mcm2 komitmen?

ohh..dan kawen tu juga adalah ujian Allah. bukan lah semata-mata utk kesenangan idop..

renung2kan dan selamat beramal~

wallahualam.

pali said...

ada perbezaan antara membaca dan menafsir...memahami dan juga merasai...dan si pengkomen tidak mempunyai sebarang kemahiran yang aku sebut kat atas nih..baca dan paham dan komen..jangan baca dan komen...hakhakhak..