Thursday, July 7, 2011

saya seorang perokok...

gua isap rokok ni lama dah..gua tak bangga pun,siriesli gua nyesal, tapi,gua rasa ni belum masa gua quit balik lagi sekali,sebab nanti kalau gua quit gua takdak menda nak buat lepas makan..nanti gua jadi dungu. gua tak sedia lagi. masa gua masuk matrik, gua ngan rokok ni cam penerajang ngan penendang..tak dapat dipisahkan, gua ada wat jualan langsung kat matrik bagi menambah pendapatan mingguan gua. masa gua kapel ngan pun memang gua tak sorok gua jenis isap rokok, kalau pompuan tu suka kat gua, dia terima la bau rokok gua sepertimana gua menerima cinta pompuan tu yang akan menyakitkan gua bila sampai masanya. dan gua kalau ada pompuan pun pang pung pang cakap tak mau dapat bf or suami perokok, akan reject secara mentah-mentah, gua hanya akan tertawa, sebab budak pompuan itu masih belum mumaiyiz. gua penah tanya la pompuan awat dia tak prefer laki yang isap rokok. then.. dia bagi jawapan ni..

'nyawa sendiri tak sayang camna nak sayang aku?siap nak bunuh aku lagi..haa...cuber ko cakap kat aku..why aku ptut terima laki perokok?'

mula-mula gua agak terspana gak la ngan stetmen camtu, tapi..gua tak jadi tokan rokok kalau gua tak cukup ilmu merokok.

gua bukan jenis berdiam diri kalau ada orang bagi jawapan camtu kat gua...

gua ngan yakin akan menjawab..

'alaa..tak isap rokok pun buleh mati awai gak...apa adahal?kalau laki hang tak membunuh secara perlahan..pemakanan hang yang tak sihat akan membunuh hang dengan lebih cepat..apa adahal?'

so..bagi gua..apa adahal kalau laki tu merokok lu orang pompuan kunun suci nak reject?tiap-tiap ari sedut carbon monoxide..ada ati nak reject-reject lelaki suci berisap rokok..

ok..ok..gua terima..laki isap rokok cam gua bau busuk..yaaa...gua ngaku..sebab gua ada pengalaman jadi pentidakhisap rokok yang tegar selama 2 tahun..gua penah quit dan gua baru tau, bau asap rokok itu sangat annoyying dan mengecikkan ati gua. busuk bhai!!jadi.apa tindakan gua?bagi menghilangkan bau busuk asap rokok tu..gua isap la rokok balik...hahahahaha...ok..dak..tu gua tipu..tu bukan reason gua isap rokok balik.

tapi macam la lu orang wangi sangat?cet!arap minyak wangi ja..tak payah nak komplen lebih..

merokok or tak tu bukan alasan la lu orang pompuan nak buat andaian..laki itu kurang baik..laki itu bagus, tapi ianya lebih kepada keselesaan diri lu orang, very d invidualistic. ok, memang, manusia ni cuma akan mencari sesuatu yang akan menselesakan diri depa saja, kalau dak, takkan la ulam muda nak pilih pokok getah hat tak leh keluaq getah kot?kn?

sama jugak bilamana menda yang orang pompuan suka sangat buat..aka shopping sampai lebam kaki..apa ingat lelaki urban cam gua minat ka menda tu?round shopping complex sampai sekerat ari last-last apa pun tak beli...padahal sebelum tu..mak aih..macam-macam nak beli...kalau buleh sekali ngan mannequin pun mau angkut kalau tengok pada keghairahan depa...hampir-hampir inzal..tapi at last..
haram tak dak pa...

gua penah jumpa and kenal beberapa gadis hat dok pung pang bangga bf tak isap rokok..tapi..bila gua tengok depa punya bf..chait!!!merah lagi gusi gua...

so..orang pompuan hat nak bercita-cita nak merejek mana-mana lelaki perokok..tak payahla..orang laki hat bernafsu kat pompuan dan berkemampuan nak jadi laki orang...ada beberapa kerat ja..hakhakhak..tak payah la nak memilih bagi alasan bagai nak wujudkan revolusi la kunun..tak payah..terima la seadanya sepertimana seorang lelaki menerima perangai orang pompuan yang membuatkan orang laki annoying lebih dari asap rokok..hahahahahaha..

apa adahal?kan?

3 comments:

saya said...

eleehhhh...banyak jek laki tak isap rokok.

dah macam mana pulak kalau hujahnye orang isap rokok nabi muhammad tak ngaku umat? saya tak nak kat mahsyar nanti laki saya tak dpt syafaat. udah le dosa berpikul2 sebab bakar duit (isap rokok)..membazir amalan syaitan..pastu tak dapat syafaat pulak dari nabi..kesian! nauzubillah!

pilihan masih ada. bagi yg mencari dan minta sungguh2 dengan Allah, insyaAllah Dia takkan sia-siakan asal perintahNya juga dilaksanakan dgn baik. peluang untuk berubah kepada kebaikan juga masih ada selagi maut belum menjemput. saat dah jadi mayat, masuk kubur, mintak ngan Allah nak hidup balik utk baiki amalan pon dah takdak guna..

wallahualam.

the pali said...

ate mn hujahnya?gua syak lu ni mesti pompuan kn?emo bagai...hakhakhak...
rajin pulak komen..kang gua x bg anon kmen kang..hakhakhak

saya said...

usaha tangga kejayaan..

yg makan asap tu jin..kire kalau isap rokok tu = sedut asap = jin la tu...

kita kena kahwin yg sekufu..maksud yg sekufu tu dari jenis kita sendiri..takleh kawen ngan jin..hahaha..

dah lama gler tetibe la plak mengomen kat pos ni..apasal tah sesat..

sori bhai..just my 2cents..