Friday, July 8, 2011

BERSIH, PDRM dan PENCULIK BERPARANG YANG DI HEADSHOT

penculik diheadshot nyawa-nyawa ikan sebelum mati

gua tertarik ngan komen kawan gua kat fb..

gua kasik kopipes..

'Tengok komen2 pembaca kat Malaysiakini dalam isu ni memang sedih. Masih dibebani pandangan politik sempit. Kejayaan polis menanngani kes tebusan pun perlu diperli ke? Kalau tak berjaya lagi lah kena perli. Berpada-padalah, janganlah sampai nanti oksigen yang kita sedut untuk bernafas pun dilihat dari kacamata politik sempit. Apa2 pun tahniah untuk UTK. dan terima kasih Malaysiakini sebab menyiarkan berita ni.'

kesian polis-polis..dah la ngan budak-budak SKINHEAD dok kena panggil bastard..ni ngan rakyat marhaen yang prihatin...bersepah-sepah kena..siap kena masuk neraka lagi...uuuiiii...powernya kuasa rakyat marhaen yang prihatin ni...sampai kunci pintu neraka untuk polis pun dia buleh pegang?wow!

gua pernah cakap kat kawan gua..kalau semua menda dalam malaysia ni lu orang nak nilai atas politik 'parti' yang sempit, tak mustahil la ayat kawan gua kat atas tu..'oksigen pun buleh jadi isu'...politik tu lu orang kena tengok dari skop yang luas...bukan sekadar lu orang tengok dari sudut PRU, BERSIH*la sangat* , UMNO,PAS...nope!itu part of the politic..politik itu terlalu luas. sebab tu kalau lu orang menilai politik itu semata-mata politik berparti, maka tuduhan dan perkataan bangang pun akan kerap la terkeluaq tak kira la lu orang sokong merah or kuning...bilamana semua menda dalam malaysia nak dinilai dari politik 'parti' maka, akan wujudla perpecahan yang lebih nyata dari subjek perpecahan dalam buku teks KBSM. kalau lu orang tak percaya...lu orang wat la survey..tanya umat marhaen yang prihatin ni..apa yang dia paham dengan politik..gua syak..jawapan tak lari jauh...PRU, korupsi, kroni, pas, umno, DAP, PDRM jahat, altantuya.. tak caya lu orang try la..tambah-tambah kat orang hat dok pung pang pung pang kat kedai kopi..gua yakin la...takkan ada yang menyebut politik itu sebagai sesuatu yang meluas..merangkumi kehidupan lu orang seharian..sebagai contoh mudah untuk rakyat marhaen yang prihatin *la sangat* ur family is a political structure... cuba kaji tengok..takkan gua nak kupas semua kot...blog ni pun nama surat-surat dari jalan duku...hakhakhak..

berpolitik tak salah..yang salah apabila semua menda yang ada disekeliling kita ni nak di parti politikkan..lu orang dok berdegung degang sapot DSAI tu..lu orang tau ka DSAI ni sengap ja dalam Parlimen...lu orang tau?kat depan lu orang ja dia dok pung pang pung pang..gua dok kelantan..gua tengok...TGNA ni lek ja..dia nak wat perhimpuanan tak payah nak berarak bagai tengah jalan...dia pikap SSM IV..cakap ja..penuh berpuluh ribu mai..tak payah nak buat cam ambiga tu..

'TGNA takpala...negeri dia..buleh la dia wat camtu..'

gud..so..pasaipa yang lu orang nak p buat tengah kl?kwan gua yang dok sarawak pun dah naik rimas dengaq pasai orang dok komplen roadblock kat kl..haahahahahaha...

tugas pembangkan bukan hanya reti cari salah kerajaan, tak puas ati keluaq dewan parlimen..tu babi nama dia.tau dak babi tu apa dia?babi tu adalah YB hat protes keluaq dewan masa perbahasan parlimen. kat situ dah nampak betapa tak profesionalnya lahanat-lahanat yang di pilih oleh rakyat marhaen *la sangat* untuk jadi pemimpin. mana tanggungjawab depa sebagai orang yang dipilih?hakhakahak..

tu la..orang nak berpolitik..lu orang pun nak gak..ingat..tugas pembangkang adalah untuk mengawal perilaku mana-mana kerajaan memerintah..bukan memperlahankan tugas kerajaan...

dan lagi satu..

bilamana anak Tun Mahathir ...Marina tu sapot BERSIH..peh..bukan main lagi lu orang saportiv...tak kira la hat pakai shawl kaa...hat serban kaa..hat kopiah ka...

'anak mahatahir pun sokong weh!!!'

dey macha..tau dak Marina tu sapa?pernah dengaq SISTERS IN ISLAM?
bukan lu orang benci seamat-amat ka ngn SISTERS IN ISLAM ni?hakhakhak..

rakyat marhaen yang prihatin *la sangat* ni..nampak sangat bukan setakat jilat ludah sendiri balik..gua syak lu orang dah sampai tahap makan taik orang dah...selagi la matlamat tu yang menghalalkan cara dan objektif lu orang..

pikiaqla..PDRM tetap ada walaupun DSAI jadi PM..bodoh!!kecik-kecik tak tangkap ikan semilai karim..besaq-besaq pecaya la ngan gebang DSAI tu...hahahahahahah

No comments: