Sunday, March 7, 2010

uuuuuuhh..

satu petang yg hangat di pdg SABAR,beberapa remaja lelaki sedang berdiskusi mengenai taktik permainan menentang Sek Men teknik tepeng,namun perbincangan mereka x terganggu dek remaja perempuan bermain bola jaring. pali ja yg x berdiskusi,dia seperti lebih berminat ngn bola jaring ketika itu.

'ni la salah satu sbb aku masuk hoki,ada bdk2 pmpuan main bola jaring time kta training'kata pali memberhentikan perbincangan in gunta ngn mali.'at least ada gk anak2 gadis yg terjerit 'nombor doblas!!!!nombor doblas!!!hensem!!!go!!go!!'kata pali ngn yakin lantas menyebabkan in gunta dan mali meroyan di tgh pdg ptg itu.ubatnya...pali kna royal rumble on d spot.dem!

'weh..aku rs aku nk main wing kiri la,tempat mahirzan..cemuih lak aku tgk asyik hgpa ja wt gol..mcm skolah ni hg,in,zul kenet,sapuan ngn kadiaq ja yg main hoki.ingt abg nombor doblas xleh skor gol ka?aku asyik assist ja..bosan btoi..'pernyataan berani dari pali yg trus mengundang rumble dr beberapa orang rakan sepasukan.

'hg try la ckp kt cikgu rosli,hg ble kot main wing..lani pn hg dk jd centre half ja..'kata mat kopi member semangat.'cemuih aku tgk hg eksyen konon2 cm midfielder playmaker..suma position hg sapot..p la dok wing kiri tu,ble pnya dpt,mahirzan ja pn..'tambah mat kopi sbg seorg kapten pasukan hoki bwh 18 SABAR.

ptg tu pali tekad,dia mesti ubah posisi dia bg menjaringkan gol,klu x,sampai pencen la dia xkn merasa skor gol,akhirnya dia berjaya mendapat posisi winger kiri.bak kata org kampung pali,speedo ja yg berani main winger ni.pali bkn speedo,fido dido pn bkn dia,lagu dido pn blum tentu fasih dia nyanyi..tp dia tekad bg menjaringkan gol.pali x sedaq,tugas winger cuma membuat larian n ke dalam kawasan musuh n membuka ruang and seterusnya assist lg.tp..pali tekad,dia mesti jaringkan gol dgn posisi winger kiri.posisi tu dia yg punya..siap kt padang hoki tu dia tulis..PALI WUZ ERE..kunun urban la..

game pertama pali sbg winger kiri adalah menentang sek men teknik tepeng.SABAR x pnh x kecundang lwn team ni,mmg tiap kali friendly..SABAR kena la..paling sikit..3-1...eleh!!kami bg chance ja mng sbb kami x biasa lg kalah.itulah kata2 pembakar semangat tiap kali klh ngn teknik tepeng.ptg tu..cuaca pns terik..nombor doblas akn membuat pertunjukan amal bagi bdk2 pmpuan ptg itu..tp syg...bdk2 bola jaring x training ritu..bdk2 hoki pompuan ja ada..xdk muka lain..muka bdk klas pali gk..pali lmah smgt..

permainan dimulakan...forward2...laju2..laju2...half time.2-0
SABAR kena..seperti yg pali jangka..2nd half ada lg bg membuktikan yg pali mampu jd left winger w'pn dia separa speedo.

permainan tamat..

'frust aku ngn hg mat kopi..aku dh main cun dh rini..hg btoi2 mengecewakan aku..aku xmau naik bas sama ngn hg rini'getus pali pd mat kopi yg x down pn selepas kekalahan tersebut.

'alah..friendly ja pn..pali..lek la..'kata sapuan membacking abg beliau.

'sbb friendly la kita kna main sungguh2..jgn main2...tmbah2 lak..ni 1st time abg nombor doblas beraksi sbg winger!1'bentak pali lantas berlari2 anak menuju ke jalan raya bagi meninggalkan mat kopi yg dtg training ptg tu naik moto.pali mai naik bas.

keputusannya...
SABAR kna 3-1
1 tu pali yg sumbat.
posisi winger dh jd milik pali sampai pencen.

No comments: