Wednesday, March 17, 2010

metal la sgt

situasi 1

'byk gk kaset pelik2 hg dk ada pali..ill nino ni sdp ka?'

'best gk,latin pnya metal'

'hat compilation ni sdp x?'

'hat ni suma lagu sdp,tp byk lagu lama la..ada yg unreleased pnya...amikla klu hg rs ble dgq.'

'ish..byk la plak..hat local pnya xdk ka,pali?'

'local?ada..sapa kata xdk..tu dlm cd tu..klu nk yg ep aku ada seketui ja...pickcell pnya ep..band ni sdp..'

'hg dk lyn lagu2 cmni,rs cm x nmpk lak hg p gig..?'

'err..aku kdg2 ja p..err...dgn jujur..lama dh aku x p..'

'awatnya?xdk duit?xdk geng?'

err...errr....suasana hening..peluh jantan membasahi dahi pali...

'ceh..metal konon..awek merajuk pn takut...blah la lu!!!'sambil mengambil 2 -4 kaset milik pali..

situasi 2

satu malam di tapak convest uiam,pas mkn ngn helwa kt satu gerai,pali trus menuju ke stage convest.dalam pala pali...xkisahla..jji pali ble jln ngn gadis kt tapak konvest...sgt rare kejadian itu.

sampai2 dpn stage,ada beberapa org pemuda berkopiah sdg bersyair..ok..x..ada 4 org lelaki berkopiah sdg menasyid lagu apa ntah..pali mmg x tau..dia kn metal.

pali x perasan,ada beberapa mata sdg usha dia,pali tenggelam dalam dunia beliau yg hepi itu...kejadian itu sgt rare.n pali x rs menda tu slh pn,jln ngn awek kt tapak konvest,kt public lak tu,tgk nasyid kt tapak konvest..mmg xslh sbb tu pali x hiraukan semua itu...sbb kejadian itu sgt rare...

tiba2....

bahu pali di cuit..

pali kalih ke belakang..dia nmpak mat dah,agil,tajul n hizal..deng..

'pali..sejak bila ko minat tgk nasyid?bkn klu dgr nasyid ko terbakar ke?'aju mat dah.

'pali..aku kecewa ngn ko'ulasan lengkap dr agil.

pali terkesima..dunia terasa sunyi tatkala melihat sambil mendengar kata2 kwn2nya.

'pali..pasni mesti aku kna cr org lain main bass,sbb ko konpem lyn kompang xpn kayu tik tok.ko dh jinak..'sambung agil lg.'ko dh berubah sbb sorg pmpuan..'

'xsangka ati hg pink pali..'kata hizal.

'ceh...METAL KONON!!' itu kata2 terakhir yg pali dpt rakam sebelum beliau kembali normal menonton nasyid sambil memikirkan cr menepis dugaan bila pulang ke bilik.

situasi 3

'pali,aku mmg saspek la ngn band2 yg hg lyn...byk yg org tatau..aku mmg saspek abes..w'pn hg pkai cm ntahpapa..tp..dlaman hg..jiwa hg mmg metal..wtpa nk tayang2 kt org kn kita lyn metal..lek2 dh ar..kn?'

pali hanya mendiamkan diri dpn pc hizal...

'tp pali...'

'aku nk tnya btoi2 ngn hg ni...'

'xpyh la tanya...jadah btoi!'

'x kamon la hg ni pali..aku cuma nk tau...

'emmm...sejak bila ayumi hamasaki kuaq album metal?morning musume ni pa ceghita?'

pali tidak mengendahkan pertanyaan tersebut,beliau menetapkan mata beliau pada skrin komputer melihat gerak tari ayumi hamasaki membuat konsert live bg lagu trauma.

end

No comments: