Thursday, March 4, 2010

i'm sori azri baihakki...

matrik pj 2003
UKC 316

'pali..hang dh siap ke?'tanya azri dr muka pntu.

'sat2..aku terjaga lambat rini...sori2..'

'budak-budak bilik ko yang lain mana?'

'depa pun baru bangun...hampeh..weh..pa'derk tak bangun lagi ka?'

'tak..dia dah gi dah..awal dia turun rini'ujar azri ngan wajah keresahan.

'lek ar azri..rini ja kita lambat..bukan jauh pun SMAWP(pronounce jd sma-wep) tuh..'pujuk aku sambil menyedut asap rokok dan menghabiskan ayaq nescafe for my breakfast.

'jom...dan lagi ni...kita dan masuk punya..bukan 815 lagi'kata aku yangg dh biasa kong kelas kepada azri.

perjalanan begitu pantas kerna tiada apa yang bermain difikiran apabila lambat msuk kelas english level 4..madam yg sgt sempoi tapi sangat moody...tiada student yang nak cari pasal.

sampai2 dpn pintu kelas....

'aik...awat kunci ni?'kata aku sambil memulas tombol dan menonton ke dalam kelas...ternampak mat dah and pa'derk dalam kelas...terus aku mengetuk pintu...azri nampak kegusaran...

tiba2...

'yes...how can i help you?'satu pertanyaan yang sangat tajam dari wajah yang sangt tak puas ati...

'err...we are sorry madam..coz we are late for your class..'ujar aku ngan wajah yang sangat dibuat2 bersalah...

'oh.it's OK..there's no class for you today...you can go back to your room!' dumm!!!klick!! daun pintu kelas di hempas depan mata aku dan azri...terpancar rasa bersalah dan tak puas ati dari wajah azri...

aku lak ngan rasa tenang ati..'cmna ni azri?jom ar balik bilik..petang ni lak ada kelas..nak wat camna?takdak kelas untuk kita rini...'

'jom ar blik pali..'kata azri ngan pnuh tidak yakinnya kepada aku..

ya la..azri mana penah kong kelas..aku?err..
sampai kat B cafe..ternmpak segerombolan jejaka yang muka baru bangun tidoq berpusu-pusu ke SMAWP..abu,hizal,nizam,asfar,sarel,paan..

'woi...hangpa nak pi mana ni?'tanya hizal sambil membersihkan taik mata beliau..

'balik ar...there's no class for us today...'kata aku ngan angkuh kpd geng tersebut...azri tersenyum tawar..'kami kena halau..'ujar azri...

'hah?kna halau?pasaipa?'tanya abu ngan pnuh prihatin.

'sebab lambat ja..bapa minit ja pn..hangpa tak payah la nak mencuba nasib...pa'derk ngn mat dah ja yang selmat msuk kelas...'bentak aku pada mereka.

tapi..nasihat aku seperti mengkiwi selipar tat sing di tepi jln...tiada berguna..aku meneruskan perjalanan pulang ke UKC ngan azri..azri tak banyak bercakap...maybe masih trauma..dia budak baik dan tak nakal..

'azri..sori weh...sebab aku hag pun kena sekali' kata aku

'eh,takdak pa la..lek ar..' kata azri ngan rileknya..

aku bersalah..aku p overnite...balik lambat bangun lambat...

'next time kalau aku tak siap lg..hang pi ja dulu...tak payah tunggu aku naa..sian kat hang..aku punya salah hang yang tanggung gak...'

'ala..rilek la..sekali sekala ja pali..'pujuk azri.

suasana menjadi hening..aku balik ke bilik aku...isap rokok n sambung tidoq...selepas memaklumkan kejadian tersebut pada awek aku ms tu...n aku diceramah beliau atas kejadian tersebut..*sigh*

esoknya..

'eh..mana budak azri ni..tak sampai2 lagi?'bentak hati aku smbil menghisap rokok dunhill..

[weh..hg x p cls ka?] sms diantaq..

[aku dh smpi klas] sms di balas.

oh azri..menitis air mata kebebalan aku di pagi hari...

p/s:sampi rini aku msih tertanya2...camna mat dah ngan pa'derk yang semedang lambat msuk kelas english pagi tu depa dua yang paling awal?

4 comments:

the pali said...

ms kejadian tu dia single lg..lani xtau lak..maybe it's complicated kot...hahahahahaha

the pali said...

ada..cr ar dlm fb gue..hahahaha

the pali said...

cr je nama azri baihkki...hahahahaha

hD said...

azri ni skng keje kat ne?