Saturday, March 13, 2010

deng!!!

'cun gila pengantin pmpuan..xpdn lgsg ngn yg laki..yg laki tu dh solek ka belum?'tnya pali pada agil.

'ko mkn je la'bls poton sambil mengambil lauk aym masak merah dlm pinggan pali tanpa rs bersalah.

'a'ah..btul dowh,x padan..ni konpem guna cr khurafat ni..'fitnah agil dlm keadaan mata yg x berkelip menonton pengantin pmpuan yg tersipu2 malu.

'aku rs aku dh jtuh cinta la ngn pengantin pmpuan agil..'konfes pali ngn jujur.

'korg 2 mkn je la..byk plak bunyi pasal org lain,'protes poton tnpa menghiraukan pengantin yg hot itu.

'dunia x adil kn agil?'

'aku rs dunia x adil ngn ko je..setakat rini adil lg dunia aku..aku ada awek hot..ko apa ada?bls agil ngn pnuh keyakinan

'sibet lu!!'

'ble thn gk kn lauk kendri ni..tp..daging x ckup empuk..kena msk lma sikit lg mmg trbaik ar..'

'tu ar..rs liat ja ni daging ni..hmmm..nasib kenduri..klu kedai mamak mmg aku suh hg p komplen dh agil...'

'eh..klu kenduri pn aku ble komplen dowh'

'eh?pasni ar.kita mkn dlu doh..tp siyes..comel gler pengantin....ptutla aku single lg,rpanya cinta aku kawen rini..'kata pali dlm spt ayt drama.

'ala..klu dia jmpa ko pn apa ko ada?moto rxz tu je..mn la dia nk pndg ko dowh..'agil trus memperkecilkan pali...

'ceh..ingt aku x laku?aku mls ja lg lani..sbb aku msih kecewa ngn xgf lu yg dump lu dlu...aku trauma...'

'xgf aku?yg mn?wana?yg klantan tu?'

'x..murni..bdk johor..yg tggal aku sbb minat kt despatch.pdhal gua dh ada kete kancil sejibik cm kete lu agil..'

'siyal ko!!'

'eh..yg korg byk bunyik ni pahal?siap ungkit2 gf yg tipu korg lagik..menda ar lu org...mkn je la..dh la knduri ni x djmput,tuan umh pn x knal apatah lg pengantin..sedarla kita tgh xdk duit lani..nk mkn pn arp kenduri umh sesapa jek..tu pn lg mau kutuk pengantin..cm harom!'ngomel poton mcm makcik2 nk beli ikan kt pasar.

agil n pali mengkesimakan diri

'baeklah encik poton'

'ton..apsal lu emo semcm?'

'gua bkn emo,gua terkilan..asal pengantin pmpuan tu ble pilih laki tu,apa dunia ni dh xdk laki sgt ke?'

suasana menjadi hening..masa seakan terhenti mendengar pengakuan poton.

'DAMN!!'hg pn sama ja poton..cass lebeh!!

1 comment:

the pali said...
This comment has been removed by the author.