Saturday, March 6, 2010

sengau

di bawah pokok ceri blkg umh kadiaq,beberapa remaja yang dh menamatkan sekolah melepakkan diri sambil membuat perkara x berfaedah pada waktu malam..iaitu melepak.gelak hilai tawa bdk2 ni sungguh mengganggu penduduk sekitar yang br berkahwin kerna setiap malam adalah sgt tidak tenang.tp..sekurang-kurangnya tiada kejadian pecah umah,moto kena rembat ataupun tayar beskal kena pancit.anjing tidak mungkin menjadikan kawasan ini sebagai laluan utama hatta ketika kecemasan. remaja-remaja ini sgt merbahaya.cuma sekali sekala makhluk halus datang menonjolkan diri..tu pun pabila remaja-remaja ini sudah pulang ke sarang.

'tu mcm bulat kecik ja tu..awt jln rengkat semacm ja?woi..bulat!hg pasaipa jln rengkat nitba2 ja kaki hg cengkoi?'sapa kadiaq yg terkenal ngn kelancangan mulut dia.jgn kata bulat,ngn lipan pn beliau bisa berbahas.

'hg pasaipa ni?siang td elok ja dk lpak tepi padang rembat rokok aku?'tnya pali ngn x puas ati.

suma mata memandang pali dgn seribu satu pertanyaan..

'ok2..aku pebetui blik ayt aku..anda kenapa encik bulat kecik?'

'ntah..kaki siap bandage ni..hg exsiden ka bulat?'ijai pulak bersuara.

'yg hg dk renyih2 ni awtnya?'kadiaq xpuas ti sbb bulat x menjawab pertanyaan beliau.beliau di ajar di sekolah teknik tepeng setiap soalan perlu ada jawapan.sungguh fanatik.

'td nk mai..kaki aku kena enyos moto...pedih habaq hg..pali..seteng'jwb bulat sambil mengepau rokok pali.

suma terkesima...pandangan remaja2 itu bertukar2 lebih pantas dr pertukaran pendapat di dalam kelas 6 ikhlas SRK bagan serai yang akhirnya di sudahi dgn hilaian ketawa..ada yg menghantukkan diri pada btg pokok ceri kerana tekanan perasaan waktu itu.

'sejak bila hg jd sengau ni bulat?'

'ekzos la...ekzos!!bkn enyos!!hahahahahahahaha..'kata kadiaq sambil meroyal rumble bulat di kala itu jugak.

No comments: