Wednesday, March 3, 2010

ish..ish..ish..

'jai..hg dk msg awek mn lani?sengap ja hg mai melepak?tua ngn hset ja hg ni'
'mn ada awek..kwn2 ja...'
'ceh...awek mn plak hg cekau ni?bdk kampung mn?'
ijai terkesima..seperti buah halkum beliau telah gugur dan masak.
'awek bdk skolah mn ntah dia dk msg tu pali oi...'kata awi smbil membuat O dgn asap rokok dunhill.
'bdk skolah?xdk gadis lain dh ka?...ikut hg la jai...tp ingat...10 sebatan jai..s.e.p.u.l.u.h....mau ka?aku tamau..sbb tu aku x berchenta lg ngn bakal bini aku...sbb dia tgh amek spm'kata aku ngn yakin bg menutup status aku yg single dan x berpunya...
'ish..hgpa ni..aku msg n kwn2 ja..bknnya aku nk wtpapn kt dia..hg pnh tgk ka aku usung ank dara org kt bgn serai?'getus ijai ngn pnuh ketidakpuasan hati.
'ada..hg bwk p tepeng nek moto'jwb awi smbil menjentik najis idung yg baru digentel ke arah imie yg sdg khusyuk mengusha wap2 teh pnas.

suasana mnjadi hening....

'weh...UPSR br kuaq kn?'tnya aku kt awi yg sedang dk usha rokok dunhill 20 merah cap kaki buruk...
'haa..awtnya?'tnya awi smbil meltakkn kaki beliau di ats meja mkn di sebelah kotak rokok.
'sj ja..aish..xkn tnya pn slh awi oi?cengei btoi hg lani...ada ka adik member2 amik UPSR?'
'ntah..xtau aku...'jwb awi sambil lewa.
'jai..awek hg dpt berapa A?'tnya aku tanpa memikirkan escape plan.

suasana hening cm pagi raya posa..

'AKU TERAJANG HG MASUK DLM LONGKANG SATGI PALI!!!'hg ingt aku truk sgt ka cr bdk skolah rendah!!!!?' mrh ijai smbil ditertawakan oleh awi dan imi..
pali?dlm longkang kot..

No comments: