Tuesday, March 1, 2011

whoring....

dalam sehari..berapa jam lu orang abeskan masa dengan internet?
dalam sehari..berapa jam lu orang abeskan masa mengadap komputer?
dalam sehari..berapa jam lu orang abeskan masa main sms?
dalam sehari..berapa jam lu orang abeskan masa mengadap drama korea?
dalam sehari..berapa jam lu orang abeskan masa ngadap fm?
dalam sehari..berapa jam lu orang abeskan masa blogwhoring?
dalam sehari..berapa jam lu orang abeskan masa hapdet blog?
dalam sehari..berapa jam lu orang abeskan masa komen blog orang?
dalam sehari..berapa jam lu orang abeskan masa jadi traffic hunter walaupun blog lu orang best sikit dari kata-kata nista gua?
berapa jam bhai?

itu tak termasuk ngan cam-whoring lagik..
ngan fesbuking lagik..
camna tu bhai?

selalu sangat gua terpikir..
kalau yang hapdet sampai 18 post sehari..apa dia tak dak wat menda lain ka dalam idup dia..
sebagai contoh..
basuh baju kaa..
lipat kain ka..
korek lubang idung ka..
ataupun basuh seluaq dalam yang dah kusam dek mengadap blog?

gua cuma terpikir..
lani zaman suma ilmu,umpatan dan fitnah di hujung jari.
bukan zaman gua tuju sarang tebuan dulu..
kalau nak ilmu gua kena masuk library baca..
lani..lu tulis hanjing pun enchek gugel buleh tolong carikan..
mudah sangat bhai..

untuk sesetengah yang dah ketagihan tahap hanjing ngan blog nih..
akan sedaya upaya menghapdet blog walaupun dengan hanya menempek sekeping ataupun doblas ribu keping gambar..dan membuat penulisan..
-mood mls berblogging..sila enjoy pikcur-

wadefak..

klu lu malas..xpayahla nk hapdet..biar bersawang cam kebanyakan blog..
hahahaha..setakat cam-whoring pastu mintak orang komen..
memang macam hamjad..lu ingat ini angkasa saya aka myspace?
or lu ingat ini muka buku?
ataupun tagged?aarrghh..owh..gua lupa..
sekarang..
kena ikut trend..
klu orang berbloging..glu pun nak berbloging..
klu orang nak bersetubuh kat stesen bas..lu pun kena ikut bersetubuh kat stesen bas..
baru la kool..
kepala bontot betul!

gua sebnaqnya kesian..
kalau idup lu hanya dengan mmenghapdet blog setiap doblas minit 13 saat..
dan menjadi traffic hunter...mengalahkan 7E..
dan setiap post lu tu plak..
juz amik dari ceghita-ceghita artis..
gosip-gosip anjing liar..
tak pun lu kopipes dari metro online..
sangatla annoying bhai..
melainkan setiap apa yang lu tempek tuh..
lu ada wat ulasan dan pandangan lu sendirik..baru la saspek..

a'ah..betul laa..
isu-isu baru ni la orang nak carik..sebab tu lu orang suka post pasal menda cam berita kan?
lu ingat sinar harian nak amik lu keja?tunggu telur lu tumbuh ketumbit la bhai..
kalau setakat kopipes isu camtu..baik gua buka shasha grey punya website..sama ja tahap kegeraman gua..

cuma..bila gua tulis camni..and apdet camni..
ada punya la mult bau stokin bola cakap..

'ek eleh...apdet blog sebab syok sendiri..'

gua bukan traffic hunter cam lu orang..
gua bukan nak kejaq jadi blogger feymes yang ramai polower tp..komen pun xdak isi..eh..k depa x penah komen pun?
setakat..

i folo you..you folo me back eh madefaker?

lu ingat ni jual beli ka cam kat market bagan serai..yang ada akad..

'saya juai naa..'-awek penjual biji sawi
'saya beli..'-gua

nak kena ada mutual understanding dalam berbloging..?
xpayah suma tu..kalau betoi ada orang nak ikut lu..
depa akan wat secara ikhlas..tu tandanya blog lu ada isi..bukan ada tahek!!paham?
setakat datang tinggal jejak kat kotak umpatan gua tuh..dan lu arap gua nak folo blog lu?
muingkin kalau ada isi yang menarik..
tapi selalunya yang blogwhoring ni lah yang xdak isi dan depa ni adalah traffic hunter yang tegar..
hahahahaha...setakat lu datang tinggal najis kat kotak umpatan gua tu dan mengharapkan gua lepak blog lu setiap ari..sori la der..
baik gua layan shasha grey..x pun gua google image syella kamarudin yang banyak air tuh..apa adahal?

apa guna ada polower beriban tapi komen untuk satu post adalah..3-4 keping..
baik ada folower yang ramai cam gua nih..dan tidak mengkomen..hahahahaha..itu lebih bagus..

cam gua penah cakap..
blog gua memang tak dak pengisian ilmiah pun..
lu orang nak dapat ilmu hitam pun tak dak gua buat tutorial..
dan gua pun tak dak nak kupas isu-isu hangat cam liena hangat hangat taik ayam..
dan gua post pun tak dak la untuk membuatkan sesapa gak yang singgah kat sini..or tersinggah kat sini..untuk berfikir..
bak kata member gua yang nak ka p lepak kat London..

'pali..blog hang kosong..xdak pengisian..tapi aku paham..hang bukan nak wat thesis..
silakan menulis lagi pali..buatla penulisan sebagai seorang fascist pali..cam penah kita bincangkan dulu..'

malas gua nk menulis menda-menda berat nih..gua tulis menda ringan pun orang xpaham..lagipun.gua menulis ni sebab nak enjoy-enjoy jaa..bukan sebab gua nak peymes melalui blogwhoring dan jugak camwhoring..
hahahahaha...biarla blog gua kosong pun..tak dak pengisian..tapi..ada la sekelumit penulisan yang gua taip sendiri..yang bukan gua kopipes..
dan mengepost gambaq-gambaq comel dan cun bersama fesyen2 kain buruk atas kepala..dan pemakaian baju dan kain yang sangat kontra dan kalerful cam aiskrim paddle pop..membuatkan kornea gua menjadi pedih...
oh..sesungguhnya...lu orang kalau dok area utara..lu orang lahir tahun-tahun cam gua..lu orang mesti ada dengaq punya..PENANG KIA..ulat dalam batu pun tau la pasai PENANG KIA ni..
gua malas nak cerita..lu orang google la sendiri...kalau ada ada laa..kalau xdak nasib lu orang laa...hahahahahaha..haa...camtu la pesyen2 pompuan yang gua tengok dalam blog nih..rasa cam nak bakor ajer ghumah kak limah!!!

gua cuma terpikir la kan..
xtau la kalau lu orang pun ada terpikir cam gua..
bagi yang dah biasa idup berblogging nih..
masa idup dihabiskan dengan ketagihan berblogging..
yang wat 18 post sehari..pastu camwhoring then fotosop lagik..
then haplod dalam blog..dan kemudian membalas setiap komen pengkomen yang memuji..

'eh..awak..cumil sangat!!saya terus inzal tengok gambar baru awak pakai kain buruk atas kepala ni...!!!'

gua cuma terpikir..
eh..lu ada life yang real tak?

gua cuma terpikir..
camna laa..klu secara tiba2 malaysia ni kembali ke zaman...aaa..cam zaman batu laa..cam cerita escape from LA..
apa lu orang yang tak dak life ni nak buat?
konpem2 lu orang akan stop menulis dan menghaplod gambaq dalam blog kan?
ataupun..lu akan berusaha membuat kertas dari pokok papyrus untuk terus-terusan menulis sebab lu memang dah biasa menulis?
sebab kat pokok papyrus lu tak leh nak kopipes dah..lu takleh nak haplod gambaq lu pakai kain buruk lilit-lilit pusing kepala..
so..adakah lu orang akan terus menulis?

No comments: