Friday, March 4, 2011

Al Farabi Band-terbaek dari ladang

gua memang minat muzik..
cuma gua stat main gitar lambat sikit..
time gua masuk matrik..
dulu..masa gua takut ngan iron maiden..
gua layan lagu-lagu rock kapak ngan eddie hamid..
sebab tu ja yang gua buleh dengaq..aa..tak lupa lagu-lagu hindustan ngan boyband nsync ngan backstreet boys..
time tu pun gua layan gak nasyid raihan ngan rabbani ngan hijjaz..apa adahal?
tu ja yang gua buleh dengaq..

tapi masa gua form 1..
ada member sekolah gua bagi gua kaset ACAB suh dengaq..
layan...gua tak tipu..gua layan tapi gua bukan skinhead bhai..
pastu slow-slow gua dengaq shizuka..muck ngan the legendary bloodymary..
then baru gua stat layan band luaq..
nirvana,greenday ngan offspring..

stat form 3, gua dengaq satu kaset..
band pakai topeng..SLIPKNOT..
sekali dengaq..gua jatuh cinta..mungkin sebab time tu xgf guatak ngorat gua lagi kot..hahahahaha...
stat dari band slipknot tu laa..
gua dengaq band hybrid theory *pastu depa tukaq nama Linkin Park*...
tapi..memandangkan perolehan pendapatan gua ni kurang..
maka..gua hanya mengharapkan kaset-kaset pinjam dari member gua laa nak dengaq lagu-lagu camni...
gua dah stat dengaq COF, dimmu borgir, sil khannaz..just beberapa lagu yang gua ada dengaq..
sebab gua tak mampu nak dengaq semua lagi..gua sengkek..makan pun kat umah lagi..hahahahaha

masuk ja matrik..
gua stat buat koleksi..
gua beli semua album slipknot,gua layan pickcell, gua layan ill nino, gua layanskin lab, gua layan mastodon, gua layan seether, gua layan SOAD, gua layan love me butch, gua layan lacuna coil *christina scabbia is so faking hot..tsss!!*, gua layan marilyn manson, gua layan sevendust..dan tak lupa jugak..limp bizkit..ish..kalau gua nak list down..memang penuh la bhai kat sini..banyak sangat..tapi,ni la antara yang awal-awal gua dengaq..

tapi..still gua buleh dengaq lagu raihan ngan hijjaz ngan rabbani..apa adahal?

gua kerap p campbell ngan kedai auntie kat CM..situ ja gua dok tengok-tengok kot-kot ada abum yang buleh gua layan..kalau ada gua rembat terus..gua pasang kat radio gua jaa..

dari situ makin banyak band gua dengaq..FATA, BFMV, trivium, battleground,sparta, A7X, the used, anthrax,chimaira, deftones, in flames, soilwork, hatebreed,stone sour, nightwish, 36 carzyfist, finch, spineshank, cold, story of the year..gua pun dah pandai download dah masa ni..so,apa adahal?hahahaha...

bila gua grad..dan gua stat reja..kat bumi bertuah ni..
gua jadi kurang sikit, banyak yang gua tak dan ikut..
tapi.sekali sekala..gua buleh online, gua cari gak band-band yang kena ngan halwa telinga gua, adala gua jumpa..cam Ho Chi Minh, i am ghost, come find the lion, scars on the broadway, the hurt process, the empire shall fall ngan unjust..tu dalam kemalasan gua tuh...hahahahaha..

dan semalam..bertarikh 3 mac 2011..
gua terbaca satu artikel..
pasai ada satu band..gua tertarik tengok..* owh..bassist beliau gadis..*
AL FARABI BAND..gua pun try dengaq la lagu-lagu band nih..
ok..not bad..band ni perform siap pakai serban dan menutup aurat lagik..
tak macam gua dulu, kadang-kadang jamm sampai buka baju...hahahahaha..agresif kot..wakaka...

gua dengaq lagu2..gua dengaq lirik depa..

gua tabik spring..sekali ngan ameng spring pun gua suruh tabik..
lirik nasyid tapi muzik..aah..lu orang dengaq la sendiri..TERBAEK DARI LADANG!!!!

cuma..ada beberapa orang akan cakap..

orang yang agama la sangat-
'anta-anta (al farabi band) ni nak berdakwah tapi tak kena cara..nak berdakwah la sangat tapi guna muzik barat..'

gua-
'lu nak berdakwah pakai seluaq jeans salah dak?lu nak berdakwah tapi lu pakai seluaq dalam edwin beli kat Giant..salah ka?'

orang-orang yang agama la sangat-
'anta menghina sunnah nabi..pakaian nabi..anta pakai tapi main muzik barat lagi..'

gua-
'dey macha...yang penting depa katup aurat..apa guna kalau pakai serban jubah bagai tapi lu bersetubuh ngan bini lu..tapi kat bus stand klang..?paham?'

gua nak tanya laa lu orang yang baca kan..
tapi gua nak lu orang dengaq dulu band ni punya lagu..EVOLUSI ngan AMANAT..
baru lu orang jawab dalam hati..hahahaha..

bagi gua..
lirik dia jelas..tak dak lak dia nyanyi cam mastodon..
muzik dia ringan lagik..
cam HIM..
berat dari BUNKFACE..
lirik dia memang lirik nasyid..gua tak tipu..
pembawaan muzik ja lain..revolusi tuh!!

tak dak lak gua tengok dalam tube kamu depa ni terkinja-kinja masa perform..sopan ja..loqlaq lagi The Mamas & the Papas perform..jadi..apa adahal?bassist dia tetap kool..walaupun bertudung litup..berpakaian lebih baguih dari pompuan-pompuan gedik cam whoring yang dok pakai bonggol unta ngan fesyen yang ntah papa siap shawl terpusing-pusing macam kain buruk nak balut mummy jaa..hah?apa adahal?tak dak lak gua tengok crowd moshing masa band ni perform..

gua just terpikiaq..
gua pun layan gak maher zain..
cuba banding apa maher zain ngan depa ni..
oo..ok..maher zain hensem..lagu dia bersifat ketuhanan..
dia pun menyanyi..guna muzik barat gak..aahh..tak salah lak kan pada mata lu orang?
al farabi band..
vokalis dia tak hensem cam maher zain sebab pakai serban..pastu ada band..guna muzik barat lak tuh..
HAK TUIH!!!!

dey macha..yuna pakai tudung tak pa lak..lu orang saportiv walaupun lagu dia tak bersifat ketuhanan?hah!!?apa ada hal?eh..yuna pun pakai alat muzik barat gak..

memang VAVI!!!!

deyy..lu orang dengaq sini..eh..baca sini...
lu orang tak komen lak kan masa damasutra nyanyi lagu bersifat ketuhanan guna alat muzik barat?lu orang tak dak lak komen masa ukays nyanyi lagu bersifat ketuhanan? tpai..kalau budak2 nasyid nyanyi lagu i cinta u kerana Allah..i kawen u kerana Allah..u adalah makhluk paling cantik ciptaan Allah..tak salah kan?why?sebab depa budak nasyid..

oo..kalau camtu..gua nak buat kumpulan nasyid..main alat muzik yang tak barat..gua buat lirik pasal party buih ada stripper..ble ka lagu tuh madefaker?

cuba baca lirik ukays yang dua ni..

satu

dua

gua suh baca..bukan nyanyi..paham?

try baca lirik damasutra nih...

tiga

empat

baca dan fahamkan..

cuba baca lirik ni pulak

lima

enam

cuma gua terfikir la kan..
kalau la paris hilton or lady gaga pakai fesyen budak-budak pompuan malaysia lani hat dok tergila-gila nak berselendang yuna laa..then nyanyi lagu pasai anjing dia guna muzik tak barat..agak-agak lu orang yang agama la sangat tu..boleh terima ka?
gua tau...gua cakap menda tak logik..tapi gua nak lu orang yang baca ni pikiaq..

hah..pa lagi..pikiaq laa!!!

1 comment:

Mahligai Hantaran Doorgift said...

terbaeek pali!!!!gua sokong lu...memang best!!!i loike!!!