Monday, January 17, 2011

sapa beran?

klu budak2 flet ni bertaruh..
depa x bertaruh nyawa..
x bertaruh wang hengget..
x bertaruh aweks..
sbb..
depa kan budak flet..

cuma..

ada satu pertaruhan atau cabaran yang memamng menjadi legenda la bagi budak-budak flet nih..
dalam satu kejadian..

masa pali dok ngaji kt matrik lagi..
seorang sahabat dia dok msg pali baik punya..
tp..
sahabat ni baek punya sound pali..dalam sms..

'hg awek rajin kol..member2 x mau kol..'

pali balas..

'sora hg x serak2 basah..lgipun sora hg klu wat2 manja ngn aku..aku rasa nk buh penerajang jaa..'

si sahabat balas...

'hahahahaha..amboi..cengeinya dia..ni nak habaq mai kt hg..kalau hg kol aku sembang ngn aku..aku berani seret teloq aku dari garaj umah kadiaq sampai pusat bandaq laa...hahahahaha..'
translate:jikalau tuan hamba kol hamba..hamba sanggup berjalan sambil menggeselkan skrotum hamba di jalan tar dari garaj flet sampai pusat bandar!!

pali tersenyum..lantas di tekan nombot kontek sahabat dia yang disambut...

'HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHA...haram hg pali!!!!'

pas abeh gelak..pali cakap...

'tak payahla susah2 seret teloq sampai pusat bandaq..seret dari tiang garaj p tiang garaj pun aku buleh terima dah tambi..'

kejadian tersebut berlaku pada tahun 2003...

sampa laa ni pun...beliau masih gagal menunaikan janji perwira tersebut dengan berbagai alasan dan tohmahan..

pian..hg mesti kenai kan kawan pali tu?

tahun 2010..

masa kenduri tomoko kt umah tomoko...

'weh...ok dak cousin tomoko hat pakai baju putih tu'sahabat A

'uuuiiii...manis2...comey2...'sahabat B,C dan D serta E

'aku dah sound tomoko suh dia kenen kt aku...'balas si A sambil sedut asap rokok.

'buleh dapat ka der??'sound si B

'buleh..dia jambu..buleh dapat punya!!!'sokong si C.

'xpayah persoalkan buleh dapat ka dak...laa ni..hgpa rasa tomoko nak ejas ka cousin dia tu kt aku?pernahka dia ejas?hahahahaha'

semua terdiam.

'klu dia ejas cousin dia tu kt aku..aku dengan ini...berjanji...akan seret teloq aku depan pintu pagaq umah tomoko!!!'

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA....

hanya gelak tawa rakan2 ja yang berkumandang..sambil memandang sahabat B yang masih belum menunaikan janji pada 2003.

gila berani cabaran tuh..

No comments: