Monday, January 31, 2011

ati gua yang pink..

ari jumaat petang gua g klcc jap..
gua g kino..kinokuniya...port gua lepas tensen masa gua clash ngan anak sarjan mejar..
gua ada beli buku teks yang xdak cop spbt srk bagan serai..
gua dan gak layan the green hornet guna spek 3D yang tak best tuh..*memang gua anti 3D sebab tiket mahal..masibet!!!*
on the way gua nak balik..
konpem-konpem gua dan gak singgah Rotiboy..aah..memang port wajib singgah la kalau gua p klcc...

gua dari dulu lagi kalau pi klcc memang gua suka beli siap-siap tiket balik..
sebab gua malas nak beratur panjang cam lipan bara kat depan kaunter or mesin otomatik...gua anti queue panjang2 cam lipan bara..
so..bila gua dapat meloloskan diri di celah2 ketiak jejaka2..dalam keadaan terpaksa bergesel ngan gegadis..gua usha kot-kot ada amoi ajak duduk sebelah ka..gua kan bajet hot..

tapi..

konpem-konpem gua memang xleh duduk kalau gua nak masuk pun dah macam sardin cap intan..duss!!!

jadinya..
gua pun bergayutan la tangan sambil membibit beg kino dan jugak beg kamera gua yang x seberapa tuh..
tiba2..
gua terperasan.
situasi biasa yang gua pun penah buat..*ahahahaha..gua sedang meriakkan diri..*
di mana seorang ibu yang sedang duduk dan mengendong anak lelakinya yang sebaya pian masa umuq 5 tahun..
memberi seat beliau kepada seorang warga emas cina..

gua tersenyum..
gud..
tapi..scene tu gua saksikan x sampai 0.5 saat..sebab tu bukan fokus gua kalau situasi camtu berlaku..
gua usha makhluk-makhluk lain yang ada kat situ..
yang ada seat..
satu persatu gua scan..
especially..
yang lepak kat seat ada sign..
'tidakkah kita prihatin?'
SEAT KHAS maksud gua...

owh..ada 3 orang pompuan bangsa gua...
oh..2 orang bertudung..
dem!satu seorang berpurdah..bertudung litup..

gua cuba menjadi positif bila ada sora halus membisikkan..
'dia sakit kaki kot..'

tapi..

gua memang anti mpositif kalau kes macam nih..
gua lek..gua usha lagi..
gua rasa dia tau kot..
satu tren usha dia..

PURDAH kot beb!!!

sampai Dang Wangi..
pintu terbuka..
gua tengok budak purdah tu kuaq sambil wat moonwalk...ok..gua tipu..
dia jalan ngan tangkas tanpa sebarang kecacatan sementara yang buleh membuatkan gua approve tindakan dia tak bagi seat khas untuk warga tua kat orang tua..
dalam ati..

gua mencarut seribu bahasa..

sebab..
lu memalukan orang2 lain yang pakai purdah..
lu memalukan anak buah gua yang baru belajaq nak pakai tudung..
lu memalukan gua sebab gua pun tutup aurat..
lu memalukan ISLAM sebab lu x paham dan menghayati ISLAM...
lu memalukan diri lu sendiri sebab lu tak belajaq sirah Nabi betoi2..
lu memang tak malu..

tak jadi gua nak post pasai kawen mawen kawan gua...
sial punya lahanat!!!
common sense kot!!!!

No comments: