Thursday, January 6, 2011

HAMJAD!!!!

setel ja tok imam baca doa..pali sebagai makmum muda barisan blkg bergegas lari keluaq dr dewan serbaguna yg djadikan masjid sementara pembinaan masjid jamek bagan serai dibuat.

pali terperasan gk muka2 rakan seperjuangan hat sama naik p kt pintu keluaq.
cuaca panas...perut lapaq..x mkn nasik lg masa tuh..fokus pali mas tu nk sampai umah nk mentekedarah puas2..

sampai2 ja depan pintu..pali usha bawah kerusi besi port dia parking selipar jepun dia..

eh..eh..xdak?

seminit 15 saat pali melilau dpn tu usha selipar jepun dia hat baru beli..

nasib masih berwuduk..kalu dak..mmg berkumat kamit berkarung-karung la maki hamun dia masa tuh..

DEMM!!!

aarrghh!!!pali meneran dalam ati sambil kaki dia main saruk ja selipar hat dia nmpak kemaih sikit..asadi jenama diberi..setel ja saruk...pali dgq org menyapa beliau..

'pali..ada org rembat selipar hg ka?'

pali kalih..

ooh..pian rupanya..bak ahli nujum dia buleh mebaca ati pali..

'haa laa..aku ltak bwh kerusi besi tu td...hamjad mn ntah tibai...dh la aku br beli selipar tu..xdan wt main tuju kasut lg hbq hg..'pjg lebaq pali explain kt pian.

pengguna masjid lain x menghiraukan eksplenasi pali tu..cuma pian yg terangguk-angguk paham.

'tp pian..mn hg tau?hg ada nampak ka org amik selipar aku?'

pian sengap sebelum melafazkan..

'dak aih..aku xnampak pn..hat aku nampak hg sedap saruk selipar aku..bila nk bg balik'?

pali terkesima..lantas perlahan2 melepaskan pijakan kaki atas selipar 'dia' td..

'mn aku nk tau selipar hg pian...hihihi..sori2..'

'xpa..aku phm..aku pn akan wt tindakan sama cm hg..cuma..hg kurang bernasib baik..hahahahahahaha...gelak pian sambil menghilangkan diri dlm kelompok org2 ramai kluaq dr pintu pagaq dewan serbaguna.

pali dk melepak kt kerusi besi sambil dk perati kot2 ada selipar hat org tinggai dia nk pinjam..err..pinjam wak balik..tp..hampa...

kt ujung mata pali..cuma dia namapk terompah kayu masjid hat org dk pakai masuk toilet..

demm!!

No comments: