Sunday, January 23, 2011

Samseng

Sekitar 2006....

Lokasi: Garaj belakang rumah kadiaq

jam: 2200hrs

"Pian mana Pian? Salu time ni dia dah kuaq.Ni x nampak2 muka lagi pun" Tanya Mat Kerang

" Dia dok tua apa.Tunggu sat ar.Satgi dia turun ar tu" Bulat membalas pertanyaan Mat Kerang.Istilah "Tua" di kalangan budak - budak flat membawa maksud tidoq.

"Haa..tu turun dah dia.Baru kita dok sebut2" Bulat berkata lagi

Sesampai saja Pian terus beliau bersuara............

"Wei hangpa xdak keja kan? Aku nak bagi kerja kat hgpa ni.Hangpa mau? " Tegas sekali penyataan Pian.

"Keja apa Pian? Upah dia macam mana? " Mat Kerang terus melontarkan persoalan.Dia ni memang pantang dengan duit.

"Aku nak hangpa tabuh sorang orang tua ni.Nama dia Osman.Aku panggil dia Man Beruk.Dia penyelia kat tempat praktikal aku.ishhh..Bengang betul aku ngan orang tua ni!!!!!! Hari2 cari pasal dengan aku!!!"

"Bab upah,hgpa jangan risau.Aku jamin lumayan!!"Pian meluahkan rasa geramnya.

"Amacam? mau dak ni? hangpa kata hangpa samseng."Tanya Pian

"errr....macam bahaya pun ada keja ni Pian.Mati orang tua satgi macam mana? " tanya Bulat

"Aish...jangan la buat sampai mati.Aku bukan soh hangpa bunuh orang.so,amacam? jadi ka ni? Tanya Pian lagi

"uish...seriau pun ada.Aku x berani ar Pian" Mat Kerang surender awal2

"Hang bulat? " Pian beralih persoalan ke arah Bulat plak..

"Errr...aku sorang aku xmau ar Pian.Aku takut r" Bulat berkata

"Barua hangpa.Kata samseng,gengster,kaki pukul.Sepak kucing xdak kesian2.Aku nak bagi kerja yang setaraf dengan hangpa.hangpa x berani plak?
Samseng taik kucing camni!!!!!" kata Pian lantas terus balik ke rumah.

Balik memikirkan apa dia nak wat dengan Man Beruk keesokan harinya...........

5 comments:

pali said...

eh..tp..bulat mmg samseng..hahahaha

Pian said...

ceh..samseng dgn bebudak SMAI leh ar..hehehe

pali said...

weh..budak smbs pun dia mau rimbuk...hahahaha...sbb mat kerang la dia jd x samseng mlm tu

Pian said...

Patut rimbuk mat kerang tu dulu..hehehe

Pian said...
This comment has been removed by the author.