Monday, February 6, 2012

hantu hutan sawit versi gua

khamis malam jumaat..bulan tak berapa nak penuh di samarkan oleh gerembolan awan-awan nano..eh..awan-awan nipis, angin malam yang bertiup sepoi-sepoi bahasa, lembut menyentuh kulit gua yang senipis bawang..emm..ok..gua tipu, gua pakai longsleeves beserta dengan sweater bundle gua. mata gua dah kuyu, sebab kadar nikotin dalam otak gua dh berkurangan dengan pesat disebabkan kesejukan malam itu.

gua usha keliling gua, gua tengok lahanat-lahanat lain semua muka lebih kurang gua, kuyu dan tidak bermaya. yaa..apa kejadah nak bermaya setelah dilanyak sepanjang hari ngan aktivit fizikal dan merentas hutan, sedap-sedap tidoq buleh pulak depa gerak bangun...memang buat gua bengang..sebab gua tak dan nak cucuh rokok sebelum masuk berkumpul...arrgghh!!!rugi....rugi!

minda separa sedar gua dah tak kesah apa ngan situasi malam tu, apa yang fasilitator gebang pun memang tak sampai ke telinga gua, sebab gua dah activate zombie mode gua. layankan aja..

sebab kalau dari pengalaman gua, ni depa nak buat sesi burung hantu..cilanat...ini permaianan sekolah rendah!!!bentak hati gua yang masih rapuh ketika itu.

aahhh..ini semua mainan dunia semua nih..gua malas banyak cakap malam tu, memang zombie punya komitmen gua bagi malam tu. fasi suruh baris, gua baris, fasi suruh jalan, gua jalan..dalam perjalanan tersebut..mata gua yang separa visi malam ni buleh la nak nampak bentuk muka bumi kat area tuh..hutan sawit..bunyi cengkerik dan belalang kunyit dan riang-riang menemani perjalanan pada malam itu..

dari kejauhan telinga gua dapat menangkap bunyi suara yang nyaring seperti menjerit..budak-budak pompuan dalam group gua ada yang dah cemas...gua menten kool..kan gua dalam mode zombie..

sorang-sorang peserta di tinggalkan..sampai la turn gua kena tinggal...

kutu sebelum gua yang kena tinggal adalah sorang budak pompuan, kat belakang, gua dengar sora dia dok panggil-panggil orang..

tiba-tiba ada satu sora menyahut panggilan pompuan tersebut..dekat sangat sora tu ngan gua..walaupun sora tu jauh ngan pompuan tu, tapi dia yang gelabah lebih..gua lek aje..

sora-sora yang menyahut tu tak dapat menggentarkan gua, gua kan hero, apa lancau gua nak gelabah puyuh..

tiba-tiba..

bunyi berdesing mengelilingi tempat gua..makin lama makin kuat dan banyak..desingan tu sampai menusuk kedalam telinga gua..gua dah stat tak puas ati..apa celaka dugaan hero camni?tak dan 5 minit dah kena dugaan..ni permaianan kanak-kanak SRK Bagan Serai ja ni..bukan level gua nak main and kena dugaan camni..

gua teringat orang cakap..jangan takabbur..jangan belagak..kalu dak mesti kena kacau punya..

gua terdiam sebentar..ahh..celaka!!!

lantas gua selubung kepala gua dengan sweater gua..namun desingan malam tersebut masih bermain-main kat kepala gua...apa kah celakanya perkara ini?gua nak landing tidoq pun payah..

dari posisi duduk ke posisi mengiring ke speedo.semuanya gagal!!!gua dah fed up..

gua teringat senjata rahsia yang gua memang prepare untuk kes-kes camni..sekiranya berlaku..nasib gua bawak..lega...menda-menda camni memang kena halau..kalau tak..naya gua...

gua pun dengan yakinnya menyeluk sweater gua..dan gua keluarkan..

peneman gua dikala sunyi..

yakni...

sekeping lighter dan sekotak winston merah..

yaaa..

asap rokok buleh dibuat penghalau nyamuk yang menghurung kepala anda di dalam hutan sawit...

dan juga boleh dibuat pembakaran terbuka bagi membuat asap bagi menghalau nyamuk untuk tujuan tidoq semasa sesi burung hantu dijalankan..

kan gua dah cakap, menda burung hantu ni budak-budak SRK Bagan Serai punya permainan.

No comments: