Monday, September 26, 2011

Panas! Panas! Panas!

Hari ni memang hari panas gua.Kiri kanan atas bawah depan belakang panas jer gua rasa.
Mula- mula dengan peel pos ekpress ni.Dah 2 kali surat gua sangkut kat tempat bukan-bukan.
Nasib baik untuk kali kedua ni, ada abang besar Hanis Mayonis boleh tolong gua.Tak pasal-pasal
gua kena karang surat rasmi persis yang gua belajar dengan arwah cikgu Tarmizi (Al-Fatihah) masa gua darjah 5 dulu.Gua dengan Pali sekelas masa tu.Pali pengawas pusat sumber, gua tidak.
Jutaan terima kasih diucapkan kepada Hanis.Jangan ingat orang tua tidak boleh menyumbang apa-apa kepada masyarakat di zaman kontemporari ini tau.Dah la gua bayaq mahal untuk untuk surat-surat tu.Dah la ada dokumen penting yang perlu sampai tepat pada masanya.
Memang buat gua panas!

Yang ke dua pulak, peel adik gua yang mengaji kat PSAS.Hangpa tau apa itu PSAS? Tak tau pi cari sendiri.Malas gua nak suap semua sekali.Cuba la berdiri diatas kaki sendiri.Ha, tengok? kan dah tak pasal-pasal aku berseloka di sini.Khas untuk adik-adik yang baru nak up.Yang mengeja kita menjadi kitew, sangat menjadi sangad, rasa menjadi raser,
ya menjadi ea,sayang menjadi cayunk.Hangpa semua memang hebat.Hebat dalam menjahanam.
Memang buat gua panas!

Pasal apa gua panas dengan dia,rasanya tak perlulah gua sebutkan di sini.Yang penting gua memang panas.Apa-apa pun, gua tak pernah lupa dengan tanggungjawab gua
sebagai abang long dalam famili gua.Gua kena jaga adik-adik gua.

Yang ke ketiga, dengan boss gua.Dah 4,5 kali dah gua bagi benda yang sama kat dia.Dok mintak-mintak lagi.Apahal la dengan boss gua ni.Boss punya balang gula lupa tutup ketat-ketat ka boss? Tapi gua nak bising lebih-lebih pun tak guna pasal gua bukan boss.
Kot mana pun gua tetap kena akur dengan frasa "Saya Yang Menurut Perintah"

Lu orang yang baca ni jangan nak buat gua panas pulak.Kang gua terajang sekoq-sekoq!

No comments: