Thursday, September 30, 2010

misi gagal...

'jadi ka malam ni..kita dk prektis ni?tanya pali sambil dk pegang gitar kapok kesayangan dia yg dipasang tali gibson.

'jadi la..asal x jadi lak..tajul ckp jadi td..asal..klu x jadi nape?'balas agi sambil dk tune Drop D gitar dia.

'ntahla..ble ka haa?ni 1st time ni sagu...kita wt menda ni..'ujar pali dalam keadaan x gusar langsung.

'alaa..lek ar,kata bassist gua..mn leh cuak..'kata agil.

'aku bkn cuak gil..aku..aku..aku dpt rs ada menda buruk akan berlaku...'pernyataan pali yang cuma mengundang 'talk to the hand' dr agil.

'cet..bosan ar lu..aku ckp suma x nk caya..'bls pali sambil tune gitar dia lak Drop D.
'agil..disagree sepam?gian ar gua...'sambung pali.

'heh..orait bro!!suicide note..ko jgn nyanyi..ko konpem offchord..bekap vocal pn jgn..peliss...ko off chord..ok?'nasihat agil yang terus mengundang jari tgh secara berdua-duaan dari pali.

maka...melalak lah kedua jejaka yang masih belum kena tipu ngn gadis-gadis di hati mereka.

pas maghrib..
pali n hizal dk mensebokkan diri kt bilik agil sambil dk tggu Bob BAR. dengan berpakaian bj kemeja kotak2,rambut ada sikit remos aka jambul kt depan*ya ka eja remos lagu tuh?*, spek mata itam..lengan baju kasik lipat..mmg gaya retro abes 3 jejaka tuh.

xlama pastu Bob pn sampai gk..peh..mabeles!!!!mmg true ar Bob mlm tu..klu ada PROM nite kt UIA mlm tu,konpem Bob dpt dh.

'peh...ble tahan lu bro..ada style dowh ko Bob!!!'kata agil ngn wajah yg ceria seperti sedang nampak Tila Nguyen lak dlm bilik dia.

'aku lapaq weh..x sabaq aku..depa stat kui bapa nih?kita punya kui bapa?'tany hizal pada pali.

'xtau lak aku..tanya sagu..weh...kui bapa weh stat?'

'lek..aku pun lapa...kita g nti,kita melahap puas2..then br kita ble jd rockstar!!!!wahahahaha...Bob..gelak Bob!!wahahahaha...'agil cuba menjinakkan ribut di dalam perut beliau tuh.

'kita perform lepas depa mkn ka sebelum depa mkn?'tanya pali.

'cam biasa la...b4 orang mkn laa...lgpn..ni bkn live band nk wt ms org mkn...kita wt acoustic..kata Retro...'kata Bob ngn yakin.

'dah2..jom..tajul dh bg signal...'kata agil

KARISMA CLUB!!!!!KAMI CABAR ENGKAU!!!!!!!'jerit pali..err..dia mmg sasau sikit before wt perfomance..tu perkara biasa.

sebenaqnya malam tu,tajul jemput depa wt perfomance untuk Annual Grand Dinner Karisma Club kt kulliyah architecture. temanya 60's...uuu...sound so sexy..kn?tp..
bila depa sampai sana..

'nak aram...tajul habaq kata tema 60's..ni apa ni..?'sound pali kt agil tatkala melihat cuma hiasan ja 60's,tu pn sbb ada beskal tua,audience pakai lek ja cm p makan kt planet tomyam ms dating ngn pakwe n makwe...wut d q?tp...time depa sampai tu..majlsi mkn2 belum lg..ntah apa depa wt pn pali xmau ingt dah..

'lek pali..lek...ko kena paham...unexpected situation mmg kena terima...'balas agil sambil mengenakan spek mata itam...diikuti oleh makmum yg 3 org lagi.

'zal..agak2..depa kenai dak kita?'tanya pali.

'aaaa...aku lapaq...'tu ja yg hizal blas.

selepas mencuci mulut ngn gadis2 kt majlis tuh..eh..mencuci mulut ngn juadah2 yg dan disebat, maka depa pn naik ke stage, set up posisi masing2..hizal sbb sora dia sdap..dia jd vokalis..pali dpt gk mic..tp...tuk tala kt gitar dia..agil n Bob dpt 2 mic..sbb depa bekap vokal.hmmm..btoi ka sora pali x sedap?hmmm...
xdan depa nk nyanyi lagi..tba2..datang sekoq comittee ckp kt depa..

'korang stat je la eh...kitorg mkn dlu..korang mainla berapa lagu korang nk main..tonite...the stage is yours..'

pali seperti biasa..terkesima..
hizal..tergamam..
agil n Bob..kool dalam kaku..

'aku dh ckp dh..aku x sedap ati...'kata pali.

'xpa2..kita proceed..jgn bg malu bdk Poli n BAR..kata WATANIAH'kata agil member smgt.

'ok..'bls pali lemah sambil dk wt sound check..sbb dia nk amik feel liveband.

'cilake tajul!!!!cakap perfomance sebelum makan!!!sumpah ni last time aku perform tuk KARISMA,melainkan depa set up tuk live band..!!'kata agil dengan nada kelaparan.

'kita main satu lagu dh la..aku nk g mkn kt ali kot..aku kecewa ngn idup aku mlm ni..'kata pali.

'haram punya tajul!!!'!!

dari kejauhan..ternampak tajul ngn wajah gusar sbb..

kawan2 dia yg perform tu cm x wujud ja kt atas stage tu..
kwn2 dia stat perform pn..xdk sapa nk amik port..
kwn2 dia nyanyi lagu apapn...haram org wt xtau...
kwn2 dia wt breakdance ats stage pn..xdak sapa nk usha..
kwn2 dia abis perform pn...err..tajul sorg ja tepuk tgn..tu pn sbb..yg perform tu kwn2 tajul.
depa x kisah klu nk suh perform ms org mkn n melantak..bkn depa x besa...tp...klu main akustik gitar kapok,arap mic ja nk bg deras...deng!!!!mn ada org dengaq!!!
performance mlm tu wt perut depa jd x lapaq..
depa yg beria lebeh pakai ikut tema...haram punya bdk2 KARISMA CLUB!!!!

No comments: