Monday, December 19, 2011

mari menganjing

di zaman yang serba canggih dan up to date ini, semua manusia ada henset, orang yang tak dak henset kat dunia ni yang gua kenal adalah mak gua sendiri.sebab mak gua tak perlukan henset untuk berhubungan, mak gua ada kuasa idea motor..ok..gua tipu.

jadi,

kalau nak diikutkan evolusi henset ni, memang tak terkejar bhai..henset saiz tuju anjing kepada polyphonic kepada screen colour dan berbagai lagi la...gua malas nak tulis pasai henset ni bebanyak, lu orang sendiri boleh google.

gua penah menggunakan henset saiz tuju anjing dan kekal dengan the legendary 3310 sehingga gua reja CIMB. gua kesah apa, janji gua send message sampai, gua kol dengaq...MMS?nak buat apa?

tpi, bila henset gua stat jahanam, gua akan beli model yang lain, tapi still gua beli yang second hand, apaadahal?henset ja pun.

jadi..bila gua tukaq pakai henset yang menggunakan skrin sesentuh aka touch screen, gua selalu mengatakan kepada rakan gua semasa di opis beliau..

'peh..teknologi bila ni...henset ada keypad?payah dah nak jump barang antik camni...!?'

itu masa gua..

seronok kan menganjing?


satu hari di opis member gua lagi..

'weh..henset aku nak mampuih ni..ada charger nokia hat kecik dak?'

member gua usha gua dengan sinis..

'henset?menda apa tu?rasa cam pernah dengaq ja..?'ujar member gua sambil menayang HTC beliau.

'PUNDEK!!!!' ujar gua seraya melayangkan henset nokia gua ke dinding untuk menguji daya ketahanan henset gua.

1 comment:

Si teNang said...

HTC tu ape? haha
sy masih mengekalkan prinsip "pakai yg murah je asal boleh guna"..

byk kali jugak dah tuka fon, tp bukan sbb kejar teknologi..tuka sbb fon rosak, ilang, rosak..

fon pun sume yg basic function je. penah skali je beli yg canggih sket sbb nk up-to-date laa konon2..kumpul duit time praktikal. beli sony ericsson yg lipat2-kaler.babyblue-comey.gler!
tp last skali ilang. sempat pakai sebulan je. tercicir kat kedai makan ke camne tah.. T-T

skarang? sy pakai enpon harga RM100 jea..yg Nokia upgrade 3310..haha~ apaadahal? henset ja pon..bukan ade org yg nak kol/sms sgt pon..apatah lg mms atau kol 3g.. :))