Friday, December 17, 2010

ceghita mulut kadiaq..

'weh..vijay..jom mkn?'ajak kadiaq kpd rakan satu skuad dia,seorang jejaka india berbadan besaq.

'mau mkn mana bro?'

'jom la ikut aku..'balas kadiaq.

maka berjalan la depa 2 org ke sebuah kedai makanan melayu tghari tu.

kadiaq yg dh lapaq tahap jibauk..liaq ja dk perati lauk2 dlm kedai tu..suma buleh sentai..

'wei,kadiaq..hg nk mkn sini ka?'tanya si vijay.

'ha laa..aku dh lapaq dh ni..'bls kadiq tanpa kelih ke belakang.

'byk pa lauk sini..amik la pinggan vijay oi..'sambung kadiaq.

'aku nk mkn apa ni skod?aku bkn boleh mkn daging..'bls vijay yg lapaq lg dr kadiaq.

kadiaq terdiam..dk perati lauk..mmg byk lauk daging.dan semestinya tanpa menggunakan otak lg..kadiaq membalas..

'alaa...hg xpyh la mkn daging..hg amik kuah dh laa vijay..'

'ooo..amik kuah ja?bro..dengaq sini..aku mn buleh mkn daging..cm hgpa org islam xleh mkn babi..'

'alaa..kuah ja pun..aku dh kata xpayah la amik daging..hg ni vijay...aish..kecik ja aku tgk!!'

'oo..kalau mcmtu..nnti kalau aku wat sup babi..hg kena mkn la sup tu...tp babi hg xpyh mkn..camna?'

TASS!!!!setempek kena muka kadiaq...

a lesson learned.

No comments: