Thursday, May 26, 2011

side mirror kehidupan

manusia..
mengikut apa yang gua belajar dan percaya seratus peratus tanpa ragu-ragu...diciptakan dari tanah..dan dengan kuasa Tuhanku..maka terciptalah makhluk yang dinamakan manusia diberi nama Adam. walaupun pembacaan gua masa dok jadi pengawas pusat sumber kat SRK bagan serai dulu banyak melibatkan ensiklopedia yang menceritakan bagaimana manusia berevolusi menjadi beruk...eh..berevolusi dari beruk..gua masih utuh percaya dengan kejadian manusia yang diptakan Allah..walaupun gua tengok memang manusia ada mewarisi perangai-perangai beruk..tapi..gua lebih suka menggunakan meniru dari mewarisi..sebab gua memang sampai mati tak percaya pada evolution theory. untuk mana-mana manusia yang cuba menyangkal evolution theory ini secara terminolgi,yakni mengatakan sesuatu yang teori itu akan kekal teori, maka perlulah membuka buku teks matematik tingkatan tiga kalau tak silap dan belajarlah teorem pythagoras.kalau tak paham gak,dah jangan dok buat pandai nak sangkal menggunakan akal yang dangkal itu...sudahlah kejadian manusia itu kompleks,ada otak tidak pulak mahu digunakan secara berotak.

jadi..
apa kaitan kejadian manusia dengan post gua kali ni?
saja ja gua nak tulis..
sebab gua kadang-kadang...eh..bukan kadang-kadang..tapi kerapkali sebenaqnya berasa sugul yang nyata..bilamana gua surf internet..gua tengok mana-mana manusia yang sapot evolution theory dengan segala bukti saintifik yang bukan depa sendiri yang carik pun..mendapat tentangan dari segala macam puak ortodok yang begitu marah dengan post-post sedemikian..maka dilancarkanlah...cyber war..segala macam bukti dihamburkan..atau lebih tepat lagi,segala macam maki dihamburkan...dan terdapat juga manusia yang cuba bersikap kool macam hairie kool..dengan memberi respon menggunakan bukti-bukti dari Al-Quran yang dikopipes dari website-website yang ada tafsir Al-Quran...yaa...gua sanjung tindakan sedemikian...tapi..lu orang perlu tau, manusia-manusia yang berasal dari beruk ini tidak akan menerima segala macam bukti yang tertulis dalam Al-Quran..itu lu orang kena paham..macam lu orang la kan...kalau la ada mana-mana pendakwah pagan dari scandinavia cuba meyakinkan lu orang yang Odin tu tuhan..dengan segala bukti pagan kekuasaan Odin...adakah lu orang akan rasa tercabar ataupun lu orang akan tergelak ataupun lu orang akan amik rokok winston dan isap sambil main freecell?lu orang cuba pikiaq laa...gua tau niat lu orang suci..tapi..makin lama gua tengoklu orang buat menda macamtu..makin gua sakit ati sebab itu makin menampakkan kekurangan kecerdikan orang Islam..tak gitu? dan lu orang akan terdiam bila ditanya pasai asbab al nuzul sesuatu ayat yang lu orang kopipes bagi menyatakan pendirian lu orang..sebab lu orang memang tak tau pun..hah..ada komplen?

camtu jugakla...lani dok kecoh pasai ada makcik tulih blog guna wordpress membusukkan Islam..gua tengok yang respon peh!!!siap nak bunuh bagai...tapi..gua tengok..makcik tuh..kalau la dia makcik..rilek ja buat post baru..lu orang nak ugut la apa laa..tapi..lu orang berani tulis jaa...identiti tarak mau letak betoi2..cet!!!
yaa betul...bila orang hina Islam..kita sebagai orang Islam patut marah..bila orang hina Nabi..kita patut marah..tapi..sapa yang biaq orang lain hina kita?hakhakhakhakhak...lu orang laa...

tapi..lu orang nak buat tu nak buat ni haram apa pun tak buat...sebab tu la gua suruh main game startegi lu orang main gangguro girls..mana otak tak lebam..jadi bingai..kalau betoi sangat lu orang nak bunuh makcik tu...dey..
track IP...kenalpasti betoi2...jumpa dia..bagi colombian tie....then tinggalkan death note...itu baru betol...tu la...kecik2 main gangguro gals..besaq besaq layan 3gp..hidu gam...kan dah jadi poyo bongok..

setiap kali lu orang melalak nak membunuh makhluk-makhluk yang tidak bertuhan ni, setiap kali tu la akan terjelas dengan terang tanpa suluhan yang mana Islam mengamalkan keganasan..hah!ada bangkangan..?maka akan menguatkan lagi la perihal Islam disebarkan melalui mata pedang...kalaupun lu orang betoi nak bunuh..sengap-sengap dah la...tu laa..buku malas baca...Quran jauh sekali..main game gangguro girls..tengok AF..mentor..layan 'kau ingat kau pandai menari sangat?'...hah...apa lu orang dapat?

ingat laa...Islam itu panduan hidup manusia..bukan panduan untuk tidak menghidupkan manusia..faham ya manusia-manusia bertuhan tetapi tidak berotak?

1 comment:

Si teNang said...

hahaha..
makcik apa yg kene kutuk tu? kesian makcik tu kene kutuk..kesian gak ngan orang yang mengutuk makcik tu..

teori evolusi darwin. memang tak logik laa..sedangkan manusia yang jadi beruk ada laa..sapa yg sokong teori darwin tu, try panggil dia beruk. tengok dia marah tak? kalo dia marah, kata kat dia, "laa..dah kata manusia asal dari beruk. nape bila orang panggil ko beruk, marah pulak?"
hahaha

Allah jadikan manusia dengan macam2 perbezaan (warna kulit, bangsa, bahasa dll.) utk berkenal-kenalan. bukan untuk bermusuhan. :)