Thursday, June 14, 2012

menda legend

masa kecik-kecik dulu.. kalau rumah tak api aka tak dak letrik...mesti pasang pelita minyak gas, tak pun..pasang lilinh pacak tengah rumah..

dulu masa gua belum sunat lagi, malam-malam gua ta keluaq, pian pun dok pulun buat reja sekolah rasanya kalau time malam-malam tak dak letrik. mesti orang kata, apa jadah time letrik tak dak baru nak buat reja sekolah? awat tak buat siang hari?ahhh..budak mrsm ngan uitm mungkin la buat reja sekolah siang hari..budak hat sekolah srk ngan sk bagan serai mana reti buat reja siang hari, banyak lagi aktiviti berfaedah buleh buat dari buat reja sekolah..

tambah pulak, buat reja sekolah time tak dak api ni, dia punya feel memang masyuk..sebab tiba-tiba buleh merasa kesusahan budak-budak hat rumah depa tak dak api langsung..haa..

lagipun...time tak dak api...mana buleh main wrestling dalam rumah..mana buleh main combat dalam rumah...tambah nak main dam ulaq..haram lagi tak buleh...konpem abang-abang gua main tipu...gua tau laa..depa kan abang gua...jilaka!!!!

tapi..dalam banyak-banyak aktiviti time tak dak api ni...menda paling legend hat buleh main adalah..

main ngan api lilin tak pun pelita..

main lagu mana lu orang tanya...choiiii!!!

lu orang penah dak belagak ngan adik-adik lu yang tak mumaiyiz yang lu orang boleh letak jari lu orang kat api lilin or pelita?lu orang bagi jari lu orang wat lintas hormat dalam api lilin tu..haaa...kalau tak pernah..lu orang gua syak anak bongsu..yakni...anak yang selalu menjadi mangsa penipuan abang-abang hat legend!!!hakhakhak...

tapi..selalunya bermain ngan api ni...dia punya sakit lain macam..sebab sialap susunan langkah...buleh makan cubit mak gua....gua tak pernah kena..selalunya gua tengok abang gua kena..tak caya tanya dia...kalau tanya gua memang gua tak kan ngaku punya...ni cerita gua..pastila gua hero...

chaitt!!!

pasaipa gua tulis menda ni?lagimau tanya kaa?

ianya adalah disebabkan...

last week gua baru main balik menda ni ngan housemate gua sebab rumah sewa gua tak dak api...

jilaka...gua dah terlalu tua lak rasanya nak main menda tahap legend ni...

No comments: