Wednesday, January 18, 2012

malas buh tajuk IV

tahun 2009,

Cameron Highland,

gua pi meeting, abes meeting, gua nak beli baju, noria ada sekali..

ada satu makcik datang dekat dia..

'eh..ni diana danielle kan?sejak bila pakai tudung?'tanya makcik itu dalam keeksaitedan..

noria cam biasa..tersipu-sipu malu...sambil membuat muka belagak dengan gua..dan memberi eksplanasi kat makcik tuh..

gua?

gua terajang makcik tu jauh-jauh...

sebab...
dialog dia nampak sangat cam noria dah upah..




ok..ni kawan baik gua..



ok...

ni diana danielle..bertudung....

gua tak pernah jumpa dia..

sebab tu gua terajang makcik tuh..tak pandai belakon..

sebagai maklumat tambahan..arwah pernah kata ramai orang kata muka dia cam artis..gua facepalm..

gila apa dia nak gua pecaya?

btw,haram gua tak kenai artis kat atas tu dulu, tapi kalau dia sebut artis belakon cerita Bohsia, dan-dan gua kenai..hahahahahaha...

4 comments:

amaniammar said...

salam kenal

walaupun wa bru kenal blog lu hari ni..bro..lu wat wa touching pepetang ni bc ttg bff lu mek noi..
rasa cam dia dekat di hati wa..
kuatkan hati lu yg kental tu bro..

selalu le nengok ank dia tu..
kabo ke dia aunty amani kim salam
bley dop?.

gua nk lu tulis g memory indah dia dgn lu bro..

Anonymous said...

x knl arwah tp knl suami arwah,akram.from ur story pun i know that arwah is really humble,easy going,friendly,funny person.. terkesan dgn pemergiannya... :-( i hope u will write more about her...

the pali said...

amaniammar+anin : memang byk cerita ngan arwah..tapi...ada yang ble share..and..banyak yang tak leh share..
alhamdulillah..baby dia sihat wala'fiat..

seorang-ibu said...

Salam...saya pun sama tak kenal arwah, tetapi husband sama batch dari unggul sampai ke dpa dengan arwah..bila dengar citer pasal arwah dari husband, banyak gak kesusahan yang dilaluinya dari kecil hingga die berjaya mendapat kerjaya ptd (menurut citer arwah semasa di unggul).

Pemergiannya memang memberi kesan yang mendalam kepada saya sebagai ibu kpd dua org anak. Sentiasa juga mengikuti perkembangan anaknya kerana bile tengok anak sendiri yang sebaya dengan anak arwah, sy rasa sedih sangat kerana anak saya sempat merasa susu ibunya...

Tetapi untungnya suaminya (juga sahabat husband) kerana adanya arwah isteri yang boleh membantunya di akhirat kelak..org yang meninggal bersalin ni, hanyalah org2 yang Allah pilih shj..:((

Saya pun sedih, saya rasa blogger yang kawan rapat lagi sedih kan...Al-Fatihah buat arwah..