Thursday, July 9, 2009

KASUT ADIDAS ATAN ISMAIL AKU

aku mmg suka kasut adidas..ingt naa..adidas shj...adibas ka,adidos ka,mmg aku xkn beli..
n aku cma minat 2 ketul ja kasut adidas sepjg idup aku..
adidas SAMBA and adidas STAN SMITH(sbb 2 ni ja yg aku pnh beli)pahal??
pnyala minat ngn kasut SAMBA,yg 1st rosak xleh pkai,aku beli a new SAMBA...mmg fanatik n setia btoi aku...tp,sampai 1 ms,aku tertarik "menarik kau mmg dabomb.."kata brader yg sedang minum air beer halia..(cm ganaz ja minum beer tuh)...spt ada cahaya dari panahn cupid ke dalam ati aku...yaa...kau mmg "dabomb!!"ucapanku membuat brader tadi trus tersedak...aku mmbiarkan dia dgn kesedakannya(adaka word ni?).di sebuah bundle kasut yg akudh lpa nma dia,sepasang kasut yg aku x trpk nk bli,n aku tgk..wow..murah(standard bundle la)tnpa menghiraukan wallet and perut aku,aku test trus,n aku dan kasut itu spt ditakdirkan bersama..ngam2..sede molek..dan aku spt dipukau oleh brader tokey bundle,aku spt diarahkan pergi ke kaunter utk mmbuat byrn...tp..sbnrnya aku tamau byr pn..tp..dsbbkan aku dipukau..lgsg aku mmbyr..harganya..biarla rahsia..bak kata CT nurhaliza dlm albumnya yg lpas..smpai2 kampus,aku merenung kasut itu n aku berjanji disaksikan compartment A blok B,3.3,aku akn menjaga kasut itu sptmn dia mnjaga tapak kaki aku tatkala memakainya...ini jji berdarah!!!
selang beberapa bulan....dammmm!!!!!!!!aku eksiden,moto aku agk kesian,nsib ble idup lg,tp,klu tnpa izinNya n aku pkai kasut adidas stan smith tuh..mau pth tulang tapak kki aku...aku cma terasa sengal ja..bkn sengal2..sengal..sbb..aku eksiden sensorg..
kmudian..beberapa thn kemudian..slpas aku grad dr IIUM,taman ilmu dan wahyu..eh..taman ilmu dan budi...aku pulang ke kg...sampai di Behrang...hamik aku..lg sx...eksiden..sensorg lg..nsib aku pkai stan smith lg..cma dia smakin rapuh..ada sikit calar pd dia,aku cma injured di bhgn ats..kaki aku trselamat lg..nerjasa sungguh la dia nih....
sampai aku mai reja kt tmpat ni pn...aku bwk gk w'pn aku tau,aku akn jrg pkai,sbb aku x mrayau sgt,lgpn,nk mrayau mn..aku dk mmg kt town dh pn,aku p shopping mall trbesar dlm negeri ni pn hnya perlu berselipar shj...naik boeing 737 pn aku pkai slipar ja..hahahaha..cm wt naik bas lak...hahaha..mmg aku jrg pkai..tp...jrg pkai bkn mksd aku xmau pkai..ya..aku ltak kt rak kasut..slhkah penempatan aku itu?kasut itu hnya dgunakan utk mengurat isteri aku..w'pn kasut itu designnya utk main tenis,aku tlah tukarkan sifatnya menjadi kasut pengurat n untuk meloncat2 bersama org yg aku xknl dlm 1 tmpat yg ada sound sistem,n org menyanyi lagu yg x kedgran liriknya..dia bkn lah sepasang kasut utk tujuan lain..hatta untuk tujuan rekreasi!!!
tp....

YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY??

y aji pkai kasut tuh p main badmintin,sukaneka n berjoging????y aji?y???
aku terkilan tp..aku tatau cmna mau ckp ngn org yg sebaya ngn pak aku berkenaan ngn keselamatan kasut tuh...sian dia..disalahgunakan...

7 comments:

ahxingla said...

aku pn GILA syuke kasut adidas, corp.
klu da dpt, mmg jaga sehabis bek !!!
nk bg org pinjam pn pk 100x
wakaka.
GILA KUDA !!!(kedekut-kedekut-kedekut)
sbb SYG gile wey. bukan senang nk dapat

tp, dlm kes ko nie...
ko wat2 la basuh, bile bersih beliau segan la kot nk pakai.
(huhu. jht nye aku)

the pali said...

err..
kasut itu x ble basuh...
k
hehehehe...
xpela...
nti aku blik kg..
aku bwk sx la kasut itu...
mau ltak dlm frame..
hall of fame!!!!

ahxingla said...

huwahuwahuwa...

:: cik ANA:: said...

hahhahaa..lucula pali nie..
ana pun nk try la pakai kasut adidas!!! same mcm pali dan xing..
huhuhuhuuh

the pali said...

beli la ana..
sdp pkai kasut adidas ni..
tp..pastikan adidas..jgn beli adidos lak..kang gua ketawa ngn riang..hahahahaha

ahxingla said...

hahha.
kat johor ade jename ALIDAS.
lawak gile aku tgk.
xpaham tul aku,
klu ade org yg dok berkenan ngan jenama berkenaan... ;p

the pali said...

wakakakakakaka.....
ALIDAS!!!!??????
x bley blah tol!!!!
ada ke org yg taksub ngn jenama tuh???hahahahha