Sunday, December 31, 2023

Last Lap 2023

Tahun 2023, dah sampai hari last dah saat aku taip ni.

Arsenal dah lama tak menang EPL

Semalam aku join Majlis Persaraan salah seorang Timbalan Pengarah opis aku.

Tiap kali aku hadir majlis camni, aku akan sentiasa pikiaq, larat ka aku ank serve dalam government ni sampai umuq 60, umuq bersara wajib.

kawan-kawan satu repot duty ngan aku pun ada dah yang jadi allayarham dan mendiang sebelum umuq 40.

yang belum sampai masa lagi,ada ujian kesihatan.

sebab tu aku terpikiaq, larat ka aku nak reja sampai umuq 60?bukan pasai nak hadap reja, tapi peel manusia yang dilantik dalam government ni.

masa aku kena tukaq mai jabatan ni, geng-geng skim aku tak ramai,and aku paling junior dari segi umuq dan servis. lani bersepah dah geng-geng skim aku kat opis ni,tapi tu tak bermaksud aku syok bila geng satu skim ni ramai.

mula-mula aku syok la jugak..sebab beban reja buleh share dari dok tanggung sorang. tapi mengkalakata hat masuk ni pesen semua nak menonjol diri, jenis nak menjilat lubang juboq, aku pun naik rimas.

tahun 2020 aku kena uruskan perolehan, satu bidang yang baru untuk aku, and sebenaqnya aku happy buat perolehan walaupun sebelah kaki di SPRM. pada aku, nak takut pa ngan SPRM as long as buat reja ikut prosedur,tak minta anything ngan kontraktor, cukup.

tapi aku dok situ sat ja,sebab aku tak buleh reja ngan immediate bos aku, seorang penjilat tegar tidak berotak. dia nak menjilat tu perangai dia,tapi kalau nak menjilat and nak menyusahkan anak buah,itu kepala butoh namanya.

aku almost nak tumbuk muka dia masa dok bergaduh mulut,tapi nasib ja aku buleh tahan lagi,aku pikiaq ada anak bini and servis aku. sebab tu aku terpaksa angkat kaki blah dari situ and buat menda yang aku pernah buat dah lani, jaga Integriti pulak.

sini bagi aku tak fun pun,sebab aku dah pernah buat dari start aku servis as kontrak lagi, so,nothing new. tapi ok la, buleh aku rilek banyak dari biasa bila dok sini,reja ada,tapi tak hectic langsung.

cuma kat sini,aku kena hadap budak skim aku, colleague aku yang pesen nak interframe. bagi aku,lantakla hang nk interframe pun, tapi reja hakiki jangan dok buat taik. mengkalakata kena pi ganti miting putrajaya nuuu..dan dan la tak buleh tinggai anak tak sihat, tapi bila ada program lawatan ke negeri lain, tinggai anak seminggu pun tak pa. 

baru ni anak dia demam campak,layakla dia dapat cuti kuarantin tu,tapi time cuti tu rilek ja dia pi latihan bola jaring jabatan and masuk tournament. emmm...ni namanya sembang kote tapi dia takdak kote. kalau bab reja dan dan anak sakit. cilaka haramjadah betoi.

pundey semua ni.

hmmm..rini aku baru minum ayaq masak ja..tapi awat aku macam makan tebuan ja pagi ni?aram betei!


No comments: