Sunday, October 9, 2011

steve jobs RIP..bapak dia muslim...pakcik dia orang sungkai...sepupu dia budak sekolah gua

last week mendiang steve jobs dah RIP..

bersepah orang pakat wat artikel, kopipes pasal si mendiang...

kalau buka fesbuk ngan twitter..lagi mencacai pakat dok bersedih atas kematian seorang genius..

ucapan terima kasih kepada mendiang yang tak pernah lu orang nak amik port jadi berjela-jela panjangnya..

nasib gua memang jarang sangat sangat dah nak mengadap fesbuk..

baik gua layan radio pujaan sirap..biaq la segmen dia sama ja dari gua start dengaq dulu..

gua masih mampu tertawa..

tapi..gua tak sangka..pasal steve job pun gua boleh tertawa..bukan sebab kematian dia..nope!tapi sebab ada la kutu yang buat post pasal steve jobs keturunan muslim..

ni haaaa!!!!!!!!!!!

ok..ni apa yang dia tulis la dari segi pengkajian dia yang tak layak untuk dijadikan sebagai sumber rujukan..lemah!post yang gua iktiraf sebagai tidak ilmiah, tidak bagus untuk tatapan muda-mudi malaysia..bagus lagi lu orang baca pasal post pian cerita pasai bomba tu..konpem-konpem menda tu betui and relevan lagi.

tak payah baca panjang-panjang post yang lemah dan tak berinformasi camtu...

baca tajuk pun lu orang patut klik sign pangkah kat kanan tu haaa...jangan bazirkan hidup anda...

yang gua nak tekan kat sini...dan lu orang yang baca ni pikiaq laa..

apa itu keturunan?

apa itu bangsa?

apa itu penganut?

paham?

ok...baca ayat nih..

seseorang penganut sesuatu fahaman or agama boleh datang dari pelbagai jenis bangsa,dan fahaman dan agamanya buleh berbeza dengan keturunan terdahulu...

keturunan dan bangsa itu berkait rapat..

tapi keturunan dari sebuah bangsa itu boleh jadi terhapus sekiranya berlaku asimilasi ataupun exterminasi secara total..secara holistic..

ambik contoh bangsa dan keturunan Hittites, Akkadian, Sumerian, Scythians..mana keturunan depa ni lani?

yaa...orang akan cakap...depa ni lani adalah leluhur agi orang-orang di eastern Europe..di balkan, di iran or iraq..

yaaa...memang..kalau dilihat pada genetik dan hubungkait kromosom, boleh dibuktikan, tetapi, adakah seseorang itu akan di'bangsa'kan dengan bangsa akkadia>dengan bangsa sumeria?tak bukan..dia akan di'bangsa'kan dengan negara bangsa.

jadi..

berketurunan muslim...yakni bermaksud..mewarisi genetik dan darah dari seorang arab syria yang dibesarkan oleh keluarga islam...

gua tekankan sekali lagi..mewarisi GENETIK..ARAB SYRIA..ISLAM..

so?apa adahal?genetik sahaja...

kalau la nak dikira leluhur gua dulu-dulu sebelum kedatangan islam kat melaka..kiranya gua berketurunan hindu sanskrit kah?dem!ataupun penganut mahayana?either 1..kan?hakhakhak..

so...

apa pentingnya genetik tuh der?genetik seorang muslim takkan memastikan anak beliau jadi muslim...berapa ramai melayu murtad lani?hahahahahaha...

keturunan muslim tuh...

btw..

gua tertarik la gak ngan post dia pasal penjagaan anak tu selepas bapak steve job pancut dalam vagina mak steve jobs and diserahkan kat satu family kapir jaga..

so...bagi pemahaman gua..sekiranya steve jobs ni bapak dia jaga..jadi..dia akan jadi seorang muslim dan kemudian berjaya jadi seorang genius yang akan membanggakan umat islam yang lain?hahahahahahahahaha...

my ass!

tu la..kecik-kecik tak nak beli or pinjam kaset raihan..

besaq-besaq terus nak wat blog..lempang lelaju kang!

sindrom mengkaitkan kejayaan seseorang dengan Islam ni dah lama dah ada...sampai gua masa tak bersunat dulu pun percaya...Neil Armstrong masuk Islam...cilaka la sapa yang menyebarkan berita pelesu itu!!!!

Prince Diana mati dulu pun nak associate ngan Islam...

MJ pun ada jugak..

aaa...agak-agak..Lee Kuan Yew ngan Kim Jong Ill lu orang tak nak associate gak ka nanti?

nasib Ham si chimpanzee tu jelas-jelas beruk..kalau tak..haa..panda-pandai la lu orang hadam!

seriusli der...gua benci lu ngan post lu...sebab gua tau lu tak mengkaji pun..gua kenal ramai lahanat cam lu masa undergrad dulu...mudah percaya pada sesuatu dan sebarkan...cilake!!naya adik-adik gua yang mudah terpengaruh ngan menda-menda camni..

seriusli..adik-adik gua yang baca menda ni...jangan dok pecaya sangat ngan apa yang orang dok share tu..

peluru kebaikan yang dilancarkan dengan peledak berbelerang fitnah....elok ka tak?

No comments: