Saturday, August 7, 2010

cilaka hg pali...

sebaagi seorang pelajar matrik yang dikawal cam di penjara alcatraz,kehidupan pelajar sgt la runsing pada waktu mlm,selain dari aktiviti melepak di kerusi batu depan UKC bersama rakan-rakan sambil mkn kerepek ubi,sambil memandang Khadijah Kolej,yakni kolej sister aka hostel pompuan, dgn harapan dpt tgk wyg free..tiadalah apa lg yang best ble dibuat..nk main game di cc yg disediakan sentiasa penuh ngn jibraun-jibraun kaki chatting,nk main game kt bilik,pc xdk,nk main msg ngn awek tersayang,dia plak study,nk main gitar,tidak la di beli lg.jadi,mmg ini adalah perkara yg mmg patut dibuat sekiranya tiada mud utk mentelaah pelajaran.emm..sebenarnya mud utk mentelaah itu timbul pd ms2 kecederaan shj.

bg pelajar2 tegar cm pali,muneq,hurai,boroi,pa'derk,ulek,wak skin n aki panjang yang sukar utk memejamkan mata pd pg2 buta..depa mmg selalu fly n overnite di syeksyen 14 yg di sebut fourteen.yaa..itu adalah perkara yang biasa dibuat dek kebosanan,sehingga tiada lg rs gusar utk fly,tiada rs gusar sekiranya tertangkap mcm hizal.sbb depa mmg dh expert.tahap keberanian tu sampai boleh membawa masuk kwn kampung ke dlm hostel dan mengajak beliau fly bersama.

mat kopi dtg melawat pali kt PJ ms tuh,ntah apa tujuan sebetuinya pn pali x ingt dh.tp,mat kopi mai mmg on time,pali mmg nk fly mlm tu,sbb ms tu tgh gian main GENERAL:ZERO HOUR.

'hg nk ikut dak mat aku kuaq mlm ni?fly p 14,jln kaki ja..?'tanya pali sambil dk mengemaskan bdn beliau yg ketika itu hanya 51 kg shj.

'buleh gk,tp,jauh dak?'tanya mat kopi yg sedikit gusar.apa daa mau gusar,jejaka hensem la nk bwk lu kuaq.

'x jauh aih,aku tiap2 mlm p mat oi,tiap2 mlm jln kaki,lbih krg..dr umah ku p arisun kot..xpn krg sikit..x jauh aih,1 kilo ja,kata fit,xkn la xlrt...lgpn mlm la mat,sejuk hbq hg pj ni...'jwb pali bg meyakinkan mat kopi yg ntah pasaipa nk risau2.

'boleh ah,lgpn aku bkn ada wtpa dk sorg2 kt sini..hg nk p bila ni?'tnya mat kopi.

'ni aku dk siap2 nk p la..kwn 2 aku hat len p dh,depa kuaq x blik,depa tggu sana..'

mat kopi terdiam.ntah apa yg dia pikiaq pn tatau.xkn dia takut jln2 kt pj pg2 buta?tp,klu dia takut pn apa pali ble wt,dia culture shock la tuh...

'aku dh siap dh mat..jom?hg ikut ja aku..ni klu kantoi ni..naya aku kena korban raya thn ni..sian awek aku mat...pastikan hg x kantoi..!phm?!'tanya pali ngn tegas.

mat kopi mengangguk lesu.

'ok jom..kita gerak!'

selang 5 minit...

'haa...tgk mat...terer x aku bwk hg kluaq?'tanya pali selepas berjaya meloloskan diri dgn terbang ke luaq pagaq matrik.

'mmg ar..dh hg tiap2 ari wt!'bls mat kopi sbg tanda x puas ati.

'jom,lambat2 satgi,kot pak gad raun,ble masak kita mat..pak gad sini bdk luaq pagaq pn dia tibai..'saun pali.

selepas 20 minit...

'pali..hg kata jauh cm nk p arisun ja...'

'mmg la..awat?hg rs jauh ka?'

'aku rs cm jln dr bgn serai p masjid tinggi ja ni pali...?'mat kopi mula membuat ulasan.

pali senyum ja sambil dk isap rokok dunhill.

'klu aku ckp jauh td mesti hg xmau kuaq mat..bosan ar aku nk jln sorg2..tp,aku x rs jauh pn mat..cm nk p arisun ja..dr umah aku...HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...'bls pali.

mat kopi hanya menghamburkan kata-kata kesat kat pali sampai la ke 14 dek x puas ati.
tp,gila apa nk bjln sorg2 nk p 14,gila bosan,kira btoi la cr pali tuh,at least kwn dia kenai gk dunia mlm di PJ.hahahahahahahaha..

p/s:lpas grad dr matrik,klu pali p PJ,konpem dia akn sj2 lalu dpn matrik masuk jalan kemajuan p 14..dan dia akan ckp...'haram..jauh gila aku fly dulu..'
mat kopi..sori..pali tergunakan hg..

No comments: