Monday, August 10, 2009

ingin ku kayuh basikal ke bukit itu..namun...bisakah andai rantai hampir putus???

amri dan rosa adalh besfren..mrk knl x lma..tp..lma gk kot..eh..xtaulah..eh..ctr aku..lma g la..1 universiti,1 course,cma final year br ketemu..n mnjadi baik n rapat sgt..lma-lma si kupid memanahkan chenta di hati mereka...ssh sng,gelak,tangis dan tawa silih berganti...paas grad pn..mrk terpisah jauh..ala..dlm 3 jam ja klu dr kg halaman si amri..2x naik bas ja..hahahaha...namun..chenta mereka sgt kukuh...sekukuh tiang konkrit yg dijadikan pasak di sekolah lama aku..huh..kukuh tuh..mereka berdua menmpuh alam pekerjaan...ada ms..amri tdak bkerja..and ada ms..si rosa tdak bekerja..namun..mereka ttap utuh..ingin berkahwin target mereka...itu jji semasa syg...biasala...

nmun,bla amri kna kerja di tmpat yg agk jauh..nk plang ke kg pn 3 bln sx..amri jd sgt bz ngn keje..blik sllu lmbat..mlm2 br blik..tp..atinya ttap pd rosa..namun..rosa mrsa sunyi..rosa rs cm amri dh krg syg,tmbah lak...kdg2 amri msg sikit2 ja..bz kot..rosa ckp dia phm..tp,sbnqnya dia x phm n thn pn dk sorg2..hahahaha..biasala ati pompuan..kata si penulis..hahahaha...

eh..lpa lak..tggal part lak..ermm...biasala...dlm hubungan msti ada angin pasang surut...time senak n enak..rosa ni berpenyakit..tp..si amri ni ttap nk gk stay ngn rosa..xkira la apapn..smpai 1 tahap,amri dh trtekan bla rosa suh blah dr idup dia sbb rosa kata dia x kn bhagiakan amri..amri jadi kaget n runsing..lantas amri mla mnymbung aktiviti rokok yg dtggalkan dan...mnjadi seorg yg dia x pnh jd sjak kenal rosa...namun..mereka berbaik semula..dgn character amri yg sdh mnjadi tdak seperti biasa..cpt melenting..pns baran..FYI..ni mmg sikap si amri,namun rosa berjaya coolkan beliau...coolkan rosa???tp..rosa gk wt amri jadik cmtuh..sian sapa ek??lantak la...hahahahaha

amri cpt mrh..tp..dia kool cpt..lg cpt dr peti ais..tp..kerenggangan tu cm smakin ada..rosa mlai berani ckp..dia sdah kurang syg n rindu sama amri..amri kaget..sbb katanya rosa dia sunyi n amri sdah x seperti dlu...amri mrh..namun dipukuk kembali..cba ditenangkan..tp...rosa ckp..dia sgt konpius ngn drinya..tatau apa nk wt..amri bg solusi..tp..rosa ttap xmau sbb katanya..dia sdah takut sama amri..amri tambah kaget..tdak mengapa..amri kata mau jd cm dlu...tba2...1 ari..oh yaa...rosa juga ketika ini sudah kerja n travel 1 malaya ngn org opis n bos dia yg sdh kwen..smpai 1 ari...amri terima 1 mms rosa..bertulis miz u...amri tersenyum..yaa..kerna dia jua rindu pd rosa..rindu sgt2...tp..bla dia check msg detail...mms itu dihantar kpd 2 org penerima..dan penerima slain amri itu adalah...seorg lelaki..xlain x bkn..bos kpd rosa...ptutkah amri mrh????

3 comments:

ahxingla said...

1. komen si pembace
haiyo. yg incik amri tu g cek msg detail wat pe?! kan da nyakitkn ati s'diri.

2. klu pembace jd amri
marah la jugak. Tp kdg2 xkesah sbb rosa penah ckp "dia sdah kurang syg n rindu sama amri" huhu. sadis dowh~

3. komen si ah xing
adei. org nie, klu da berubah ati...berubah jugek. lagi2 die da penah bg alasan mcm2. huhu. dah la amri. lupekan rosa n mulakan idop yg baru. xpayah la nk berubah perangai semata2 org mcm rosa tu. sian je la kat diri sendiri.

***xpenah paham ngan perangai manusia. haizzz

Faris Faizal said...

abang ang bcakap.
kesian.
kesian.
kesian kat amri.
hidup kerana cinta.
tapi cinta yang menyakitkan ati.
1 fakta tentang wanita:
"kalau dah ati depa tak suka, ang buat apa pun, takkan berbalik semula seperti biasa."
1 fakta tentang lelaki:
"kalau sekali kita suka, sampai gila kita tetap nak bercinta"
ada bangkangan? (jap tengah rujuk kitab lagik)

pali said...

no kuomintang....