Thursday, August 2, 2012

cerita bulan posa

pada satu petang ramadhan...sedang gua melepakkan diri di tangga dapuq rumah sewa gua...henset gua menjeritkan irama Takin Back Control..ngan penuh istiqamah..

gua tengok henset gua.. tertacap kalimah 'Umah Gue'... ooo...ni mesti mak gua telefon...

lantas gua pikap..

assalamua'laikum...mak...(anak soleh memang begitu caranya)

maka...pung pang pung pang blaa blaa blaa...gua bersembang ngan mak gua sambil diiringi oleh background muzik anak sedara gua memekak kat belakang mak gua...nasib gua jauh..kalau tak memang makan dah budak-budak tu...

pause

'tak masak ka bukak posa rini?'tanya mak gua.

'baru sudah mak...tu dok rilek sat tu...'

'amboi...masak apa anak bujang ni..?'

'tak da pa sangat aih..ada laa kuih lapis ngan tepung talam sikit...'ujar gua ngan yakin.

'hamboi!!!meveles!!!!biaq betoi?'ujar mak gua ngan penuh keeksetaidannya dan kekagumannya.

pause

'emm..ok mak..ebab tipu jaa..mana la orang cekap dan hebat lagi nak buat semua tu..masak kari reti laaa..hihihihihi..lucu kan mak kan?'

tut...tut...tut....tut....tut...

terus mak gua hang up...duss!!!ok..baru gua tau itu tak lucu...

No comments: