Thursday, July 12, 2012

gua lambat post...chaittt!!!!

Lepas SBPA keluaq...

macam harrom tahap cilaka penjawat awam memaki hamun kat blog CUEPACS..

patutla exit policy SBPA perlu diperkenalkan..

sebab ramai sangat penjawat awam main tenet time opis hour...

sebab ramai sangat penjawat awam baca blog time opis hour...

elok sangat la tu..

melayu tertinggal ke belakang salah kan yahudi..salahkan freemason, salahkan illuminati..

perkhidmatan awam kejat salahkan PTD..nice!

itu la sikap penjawat awam majoritinya adalah melayu..senantiasa menyalahkan orang lain atas kekhilafan diri sendiri..

patutnya..tengok pada yang lebih tak bernasib baik..

yang dapat kurang dari kita, tapi kita selalu nak bandingkan diri kita ngan orang yang lebih atas dari kita...

it's good if you can change it to motivation..but most of us...change it to hatred..prejudice..

bagus la orang-orang Malaysia ni..

masa awal-awal mintak reja ngan gomen, bila interviewer tanya...

'awak ada degree ni..kenapa mintak jawatan kerani?rugi tau tak?'

'takpa la encik..saya redha..saya nak cari rezeki yang halal, lagipun blaa..blaa...reja payah...bla..bla...ada anak bini...bla..bla..blaa..nak bayaq hutang PTPTPU..'

tapi bila da diserap masuk..

'cilaka..aku pun ada degree gak..aku pun ada master gak...tapi gaji aku sikit gila..tengok gaji PTD..blaa...blaa..blaa...'

itulah sikap manusia..

heh..

tungu la aku jadi interviewer balik nanti..

siapla lu orang..

No comments: